rune83 Skrevet Februar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2010 vet ikke hvordan katalystorene fra biltema er, men sikkert ikke noe dårligere enn noen annet det;)jeg og måtte bytte manifoil pakningen,men syns det gikk helt greit og bytte den;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaBmann Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Har nå byttet lambdasonden, kamføler, veivføler, luftfilter, bensinfilter, alle slanger(både luft og kjølesystemet, sjekket at den ikke drar falskluft, og byttet plugger og pluggledningene. Bilen klarer ikke gå på tomgang, og kutter ved ca 4200 omdreininger. Når den kutter kommer motorlampa på. Har forsøkt det meste og begynner å bli desperat nå. Noen tips til hva det kan være? Kan en dårlig katalysator resultere i slike problemer? Har vanskelig for å tro det, men er det en siste utvei? (Før bilen sendes tïl spikerfabrikken?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Jeg hadde startproblemer på min Omega når jeg kjøpte den, den ville rett og slett ikke starte. Jeg byttet veivføler og kamakselføler og den startet med en gang, MEN den kuttet som du sier rundt 4500 omdreininger og gikk i nødprogram. Det som var problemet hos meg var at følerene jeg byttet var dratt for hardt til, de skal ha et spessielt moment på strammeskruen. Mener å huske at det var 8 og 6 nm, uten og være skråsikker på dette, men det kan du sikkert få sjekket et sted;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaBmann Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Da fant jeg endelig feilen. Pakningen til innsugsmanifolden hadde blitt blåst ut, så den trakk falskluft derfra. Nå starter og går bilen akkurat som den skal.. enn så lenge:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg