apron Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Heisann - min siste orginalnøkkel er borte vekk. Har fått tak i nøkkel som passer, men uten startsperre. Hvordan får jeg "lobotomert" startsperren så jeg igjen kan nyte bilen til å kjøre med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apron Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Er det virkelig ingen som har greie på dette her inne! :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Det er svært vanskelig å koble ut ei original startsperre. Den er koda opp mot bilens hjerne og ofte flere andre komponenter. Dette fordi det skal være vanskelig/umulig å stjele bilen. Så hvis du ikke er klar for å bygge om hele bilens styringssystem og innsprøytningssystem, er det best å skaffe en originalnøkkel. Ta med vognkortet til en Toyotaforhandler, så kan de hjelpe deg. I verste fall må også bilen inn for å kodes mot ny nøkkel, men det er ikke umulig ihvertfall :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D2` Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 startsperren sitter på dieselpumpen å hindrer via en magnetventil dieselen flow. denne må du sabotere for å få gang på bilen. under forutsetning at du ikke får kodet en nøkkel da. Så er dette siste utvei :) Siter Stig Elstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apron Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 startsperren sitter på dieselpumpen å hindrer via en magnetventil dieselen flow. denne må du sabotere for å få gang på bilen. Glitrende - så det er kun dieselpumpen. - Må dieselpumpa ut av bilen eller kommer en til? - Magnetventilen; må den er stattes av en ny del eller er det nok å hindre at den fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Jøss... ja da bøyer jeg meg i støvet. Er mest vant med bensinbiler, og der er det som regel en svært omfattende operasjon å fjerne eller koble ut startsperra. Men det er det som er fint med dette forumet, alltid noen som har peiling :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D2` Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 Glitrende - så det er kun dieselpumpen. - Må dieselpumpa ut av bilen eller kommer en til? - Magnetventilen; må den er stattes av en ny del eller er det nok å hindre at den fungerer. Dieselpumpen MÅ vel ikke ut av bilen nei, men kan bekfrete at dette blir meget trangt. Magnetventilen kan du tilslutte spenning manuellt etter "boksen" er fjernet, da vil denne fungere. bilder kan du sjekke her http://www.bilforumet.no/hiace/246407-fjerne-startsperre-toyota.html Siter Stig Elstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune r Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Startsperren på diesel pumpen er festet med 2 "knekk" skruer, dvs skrue hodet knekker av når boltene er skrudd til med riktig moment. Eneste måten å få fjernet denne startsperre boksen på da er å knuse den. Vi har pleid å skru ut nedre rattaksel og venstre forhjul, da kommer en inn og kan knuse denne med en liten luft meisel (type biltema feks) Er en del jobb og tar litt tid. Der etter er det bare å måle hvilken av kablene som går inn på startsperra som får 12 volt via tenning og kople denne rett på magnet ventil. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.