elwood Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 hei. spør for kamerat min. han har en bil som er golf 4 stasjonvogn 2000 modell. de på versted sier at de hovedlys må byttes å men lure på hvor mye fjernlys skal være høyde mot veggen hvor mye avstand slik at kan måle hvor høy fjernlys skal være ? hvor langt foran bil til veggen ? hvor høy lys skal være på veggen ? 40 cm høy å 20 meter avstand ell no ? selvfølge er dårlig å skrive på norsk fordi jeg er døv :P bare ta deg litt god tid til å forstå hva jeg mener :) vil si tusen takk hvis dere kan gi meg en god råd? :) Mvh Espen Martinsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Det beste er å låne seg et lysjusteringsapparat på et verksted. Er man heldig kan man låne dette uten kostnader. Koster sikkert en liten 200lapp for å justere lysene ifølge verkstedpris. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Det står sannsynligvis ett tall på lykta, f. eks 1.2%, det gjengir fallprosenten på lyset, stå det f.eks. "1,2%" på lykta, så skal lyse være 1,2 cm lavere per meter avstand til veggen. så kjør bilen inntil en vegg, der det er helt rett, tegn ett kryss rett foran pære eller linse, helt parallelt i høyde med linse/pære, og helt parallelt med bilens lengderetning. Teg nå ett tydelig kryss 3,6 cm lavere(hvis 1,2% fall), lykteglass 3 meter fra veggen, så justerer du så fjernlyset treffer i krysset. Er det nærlys i samme lykt, så kan du justere så skillet kommer akkurat i krysset, og skråen begynner der, er det ikke så justerer du etter fjernlyset midt i. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 eller kjør på bensinstasjonen. det koster 120 kr her hjemme på esso og få justert lysene Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 eller kjør på bensinstasjonen. det koster 120 kr her hjemme på esso og få justert lysene på esso her får en kun pølse eller hamburger. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 på min golf 3 tok de vel 130 eller 150 kr hos møller så like greit å dra på verksted fordi feiljusterte lys blir hvertfall jeg forbanna av! Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg