Gå til innhold

vurderer audi s3

Ranger emnet


v70 R

Anbefalte innlegg

Lurte på om fruen skulle få seg en sportslig s3 2000-2001 mod.

Kordan er det med driftsikkerheten og barnesykdommer på denne bilen.

Noen spessielle svakheter med denne bilen? forbruk?

Er det skikkelig quattro system på denne bilen,er dette en god bil på vinter føre?.

motor ,drivverk,understell,dempere osv... er det holdbart?

Kordan er det med plass ellers for sjåfør og passasjerer i baksetet? (skal i hoved sak kun sitte 2 unger bak i denne bilen)

kom gjerne med nagtive og positive synspunkter ang denne bilen.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke samme "quattro" system (firehjulstrekk, da quattro er bare ett varemerke)som de gode gamle... Regner med at det er haldex på disse også.. Men fungerer nok antageligvis bra for de fleste det som er. S3 har tverrstilt motor, mens a4,a5,a6,a8 har langsstilt motor...

Fine biler.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt sånn før, knall bil, men veldig ofte ungdomskjørt og kjørt hardt dessvere, 1,8t motoren er ikke så glad i hard bruk, lang km og trim.. skal du ha så finn en som er så orginal som mulig. den bilen jeg har det vært 2motor havarier+div andre feil..

MEN går styggbra med chip og eksos..men pass da på HVEM som gjør dette:)få det gjort selv istedet for kjøp "ferdig" bil:)

Rollin on dubs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,tenkte da i hoved sak på en orginal bil med liten km stand fra tyskland eller italia.

Men motor havariet skyldes kanskje at den var for mye trimmet.

Er det en dårlig og lite holdbar motor i utgangspunktet da?

Den burde nå holde med sine orginale 209 hk.

Er det noke problem med vinkeldrevet på denne bilen da?,har hørt at det er denne som ofte ryker på 4 hjuls trekken på andre biler hvertfall, når en eventuelt trimmer.Eller er quatro systemet ganske solide greier?

hatt sånn før, knall bil, men veldig ofte ungdomskjørt og kjørt hardt dessvere, 1,8t motoren er ikke så glad i hard bruk, lang km og trim.. skal du ha så finn en som er så orginal som mulig. den bilen jeg har det vært 2motor havarier+div andre feil..

MEN går styggbra med chip og eksos..men pass da på HVEM som gjør dette:)få det gjort selv istedet for kjøp "ferdig" bil:)

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginal skal den være ganske grei motor tror jeg..alle havarier jeg har hørt om skyldes trimming og chip som oppfører seg rart... men orginal bil skal være grei den..

"quattro" systemet er det samme som på golf 4 4motion, nemelig haldex kobling..hørt om noe problemer men ikke mye, VELDIG viktig at servicer osv er fulgt så det er byttet olje og filter på haldexen..ellers kan den nok ryke...ellers en fin bil:)

Rollin on dubs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:).Kordan var det med forbruket på denne ved lang kjøring og blandet?.Finnes det 5 dørs utgave av s3 2000/2001 mod?

orginal skal den være ganske grei motor tror jeg..alle havarier jeg har hørt om skyldes trimming og chip som oppfører seg rart... men orginal bil skal være grei den..

"quattro" systemet er det samme som på golf 4 4motion, nemelig haldex kobling..hørt om noe problemer men ikke mye, VELDIG viktig at servicer osv er fulgt så det er byttet olje og filter på haldexen..ellers kan den nok ryke...ellers en fin bil:)

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår