Gå til innhold

Problem med viftereim!

Ranger emnet


VolvoB23

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

 

Starta bilen idag, og da røyk viftereima! Har veldig lite peiling på motor, men en kompis av meg var å så på motoren nå. Han syntes det så ut som det var mye reimhjul ved viftereima, så han trudde kanskje det var mer enn bare vifta! Stemmer det?

 

Er denne reima jeg mener :

e6yt6w.jpg

 

Er en 2.0l! Motorkoden er B202I. Altså er ikke lik motor som er på bildet, men reima sitter på samme sted!

 

Blir det dyrt å fikse dette?

 

Har tenkt tanken på å kjøpe enten 2.0turbo eller 2.3turbo i sverige!

Må man bytte ledningsnett, drivaksler, girkasse? Hvis jeg eventuelt handler inn turbomotor, så blir ihvertfall bremser byttet! Fint hvis noen kan svare på hva man eventuelt må bytte :)

 

Bilen er en 1992mod!

 

 

Takk på forhånd :)

Endret av VolvoB23

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, så ikke begi deg ut på noen kjøretur. Om du vil turbokonvertere, har jeg ett godt råd; Ikke gjør det. Det er en gigantisk jobb, man må bytte ledningsnettet, og det er ingen morsom jobb skal jeg si deg. Besøk http://www.saabturboclub.com som er den svenske siden, der er det et par galniger som har gjort det, så kan du se arbeidsmengden. Bytt reima du, og vær fornøyd, det er det letteste.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må gjøres for å få inn en 900i 16v turbo i 9000? En kompis har 2turbomotorer liggende! En 8v og en 16v :) Så kjøper mest sannsynlig 16v motoren! Får den for 500kr, så får jo ikke tapt på det uansett.

 

Ledningsnett skal nok kunne gå an å bytte ;)

Han som eventuelt skal hjelpe meg med motorbytte, har satt i turbomotorer i non-turbobiler før ;)

 

Og den familien kan å skru Saab :D

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke en motor fra en 900 (regner med det er en 900 fra før 93) så er vell det eneste du kan bruke blokk og topp, resten må de skaffe fra en annen 9000 turbo, også den av årsmodell 93 eller eldre ;)

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

er det tennkasett på motoren du har? isåfall er hviss det ikke er det er det 2 reimer og er det tennkasett med ny typen så er det bare en reim(multireim) den driver acpumpa også.

 

du må ha en 9000 motor. kan ikke bruke en 900 motor. men hviss du gidder å bygge om og bruke penger for å få turbo så værsågod. du kan jo bygge om og sette i en 9-5 motor med turbo. men du må jo ha intercooler alt det dær. koster deg fort mange lapper. tipper en plass mellom 20-30 tusn.

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår