Gå til innhold

Registerkjede - ødelagt for tidlig?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

Dette gjelder en Chrysler Voyager 2.5 Turbodisel 96modell. Den har registerkjede.

Tidligere eier har skrevet i salgs/kjøpskontrakten at registerkjeden ble byttet på 213000km. Nå har bilen kjørt 230000km. Satte den på verksted igår, de hadde lange køer, men tok en rask titt og sa at den kan være noe galt med registerkjeden og kompressoren.

Mine spørsmål.

- Hvor mye kommer delene til å koste? sånn ca pris.

- Er det da mitt ansvar eller tidligere eierens ansvar?

- Har han byttet så bør jo han huske hvor og muligens finne kvitteringen sin. Skal ikke da det verkstedet ordne det gratis? For det ser ut som de har ikke gjort jobben sin hvis kjeden ble ødelagt etter 17000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eget område for Chrysler Voyager på forumet. Ta et søk der så finner du ut at registerkjedet på disse fører til enormt mye problemer. Vår bil raste kjedet noen tusen km etter at det ble skiftet, dette er ikke uvanlig...

 

Før du skifter kjedet bør du få målt oljetrykket, hvis dette er for lavt så bør du vurdere å bytte vippene til ventilene, det er som regel disse som blir slitt og da blir ojetrykket lavt og da fungerer strammeren til kjedet dårlig og kjedet blir strekt og ryker for tidlig.

 

Vi monterte et dobbelt kjede (ca 10.000 fra Oslo sylinderservice) Vi monterte selv men det var en del arbeid så hvis et verksted skal gjøre det så tar det en del timer) og monterte vipper fra en annen bil som var mindre slitt. Jeg har i ettertid sett at det finnes vipper å få tak i til 6.000 og dette er MYE billigere enn det du må betale fra Chrysler.

 

Beklager å si det men disse motorene er feilkonstruert fra fabrikk, og Chrysler har desverre ikke tatt ansvar for dette. Jeg snakket med en Chrysler-mekaniker når vi strevde med vår bil og han fortalte at han jobbet for Chrysler når disse kom på markedet. Etter bare 2 uker begynte de første bilene (budbiler, taxier o.l) å komme inn med rast kjede.

 

Det er synd for det er kjekke biler, det finnes ikke noe annet sammenlignbart for prisen. Men jeg må si at det var en av de bedre dagene i mitt liv da vi omsider fikk solgt vår Voyager...

Endret av ian928

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår