Gå til innhold

Forsikringsspørsmål, kjørt for langt?

Ranger emnet


SHRenegade

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Dette er en rammebetingelse det ikke blir tatt hensyn til med mindre du er en ærlig sjel og opplyser dette.

 

Ved en skade trenger du ikke og opplyse hvor langt bilen er gått.

Jeg smalt og hadde kjørt gaaaaanske mye over.

 

ikke noe problem.

 

Jeg opplevde det motsatte, takstmannen noterte KM-standen, og hadde kjørt noe over. Fikk beskjed av skadebehandleren min at de ikke ville gjøre noe annet enn å fakturere for de km jeg hadde kjørt for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg kjørte på en elg for litt over 1 uke siden, og trodde alt var i orden med forsikringen (skal betale 8000 i egenandel) helt til jeg fikk et brev i posten i dag hvor det sto at jeg hadde overskredet km standen med usle 184 km!!! Jeg måtte derfor regne med å betale 9% av kostnadene på reperasjonene selv. ..og det kommer til å bli dyrt. Front (m/rute), hele venstre side, bakluke og tak må fikses . jeg kjenner jeg blir sprø!!! Er det mulig at jeg skal belastes så mye for en ulykke jeg ikke engang var skylig i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på en elg for litt over 1 uke siden, og trodde alt var i orden med forsikringen (skal betale 8000 i egenandel) helt til jeg fikk et brev i posten i dag hvor det sto at jeg hadde overskredet km standen med usle 184 km!!! Jeg måtte derfor regne med å betale 9% av kostnadene på reperasjonene selv. ..og det kommer til å bli dyrt. Front (m/rute), hele venstre side, bakluke og tak må fikses . jeg kjenner jeg blir sprø!!! Er det mulig at jeg skal belastes så mye for en ulykke jeg ikke engang var skylig i?

 

Man er vel teknisk sett ikke forsikra når man har kjørt lengre enn det avtalen med selskapet er. Det er surt for deg, men logisk nok er en pliktig å følge med og eventuelt øke km-grensa.

En elgpåkjørsel koster gjennomsnittelig 200,000kr ifølge forsikringsbransjen (tall fra 2009 når man googler), så de drar vel inn de kronene de kan. Og selv om elgen er aldri så uberegnelig så er det jo ei heller hans skyld at han fikk en bil i rompa når han ante fred og ingen fare.

 

Bra det tilsynelatende gikk bra med deg da. Regner med du holdt fartsgrensa, og kjørte etter forholdene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må ikke blande inn forsikringsselskapet.

 

Bruttern tokk bilen til en uavhengig oppretter og endte med en pris på ca 50 000 kroner etter elg påkjørsel. Bytta tak og front på bilen. MB230E

 

Han regnet på att med kasko egenandel og bonustap. ville bruk av kasko kommet opp i 70 000 kroner. (hvis du regner til du kommer tilbake til samme bonus som ved ulykken)

 

Men dette funker sef kun om du får tak i en god oppretter som gjør jobben for en annen pris en hva som står i i "boka"

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår