Gå til innhold

Tikking i dysene. 1.8t

Ranger emnet


a4turbo

Anbefalte innlegg

Har med tiden fått en ganske høy tikkelyd i motoren min nå. Men det er bare av og til, altså ikke konstant tikking.

 

Kompis mener det er dysene som er tette, og at jeg bør rense de.

 

Så lurer egentlig på om noen har gjort det samme? Noe jeg bør huske på?

Eller er det noen som har hatt samme problem i det heletatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høre det tvært jeg kommer på tomgang, også kan jeg kjøre en runde eller stoppe og starte bilen, og da er det borte igjen.

Det kan også komme når jeg har stått på tomgang ett par min.

 

Har bare merket det på varm motor.

 

Både jeg og kompisen min lå i motorrommet å hørte hvor lyden kom fra, og begge mener bestemt at lyden kommer fra innsuget, og ikke over motoren der ventilene er plassert.

Itilegg så hadde kompisen min akkurat samme problem med en volvo han hadde, og der var dysene tette.

 

 

Hadde visst fått ett nytt svar før jeg rakk å poste denne.

Bilen har akkurat rundet 200.000

Endret av a4turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det tikker alarmerende høyt må du jo skjekke ;) Ta av det lille plastdeksle, så starter du bilen å plugger ut ledningene en etter en, men husk å plugge de inn etterpå, ellers blir ikke motoren å klare å gå lenger. Så hørere du bare om lyden forsvinner på en av dysene. Hvis ikke må du begynne å se etter.

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det tikker alarmerende høyt må du jo skjekke ;) Ta av det lille plastdeksle, så starter du bilen å plugger ut ledningene en etter en, men husk å plugge de inn etterpå, ellers blir ikke motoren å klare å gå lenger. Så hørere du bare om lyden forsvinner på en av dysene. Hvis ikke må du begynne å se etter.

 

Smart, skal prøve det ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår