Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Plecto

Bilen starter ikke, studentøkonomien frykter store utgifter

Rate this topic

Recommended Posts

Hei. Fikk et problem for en tid tilbake hvor det begynte å bli vrient å starte bilen. Vred om nøkkelen, men hørte bare en rask klikke-lyd i motorrommet. Som regel løste dette seg ved å rett og slett prøve på nytt, men i dag nyttet det ikke. Jeg vrir om nøkkelen uten annet enn klikking som resultat. Jeg prøvde å koble ut den lille kabelen som går fra tenningen til starteren, da ble det totalt stille. Prøvde så å koble en kabel direkte fra pluss-polen til starteren, da kom den samme lyden, men kun i form for ett-klikk som varte (vanskelig å forklare). Kan jeg konstatere at det er starteren som er gåen her? Er dette en vrien sak å bytte? Bilen er forresten en kia sephia 96. modell

Hei. Fikk et problem for en tid tilbake hvor det begynte å bli vrient å starte bilen. Vred om nøkkelen, men hørte bare en rask klikke-lyd i motorrommet. Som regel løste dette seg ved å rett og slett prøve på nytt, men i dag nyttet det ikke. Jeg vrir om nøkkelen uten annet enn klikking som resultat. Jeg prøvde å koble ut den lille kabelen som går fra tenningen til starteren, da ble det totalt stille. Prøvde så å koble en kabel direkte fra pluss-polen til starteren, da kom den samme lyden, men kun i form for ett-klikk som varte (vanskelig å forklare). Kan jeg konstatere at det er starteren som er gåen her? Er dette en vrien sak å bytte? Bilen er forresten en kia sephia 96. modell

Jeg holder en knapp eller ti på dårlig batteri/for lite strøm. Om starteren er gåen kan du evt prøve å slå på den, mens noen vrir på tenninga, da slår den inn.

Men som sagt, sjekk batteriet ditt!

Du hadde faktisk så rett så rett :D Kan ikke helt forstå hvorfor batteriet mitt var tomt, men det finner jeg raskt ut av. Men jeg har jo hatt dette problemet med at bilen ikke starter (samme reaksjon som jeg nevnte tidligere), men jeg har en følelse av at dette er pga. rust/dårlig kontakt kanskje ved kabelen fra tenningen til starteren.