espen118 Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Level: Hei! Jeg har kjøpt meg bass og forsterker. Er en del "knapper"- all så skruer. Har laget en liste nedenfor, hadde vært fint om noen kunne forklare meg hva som skjer hvis jeg skrur på dem (ikke be meg høre) vil vite hva det har og si for lyden. Om noen kan gi meg en forklaring av hvilken betydning det har og si for bassen så hadde det vært fint:) X-over - bass eq 0db Hpf 40-300hz lpf 40-300hz Bryter- X-over Bryter- FULL/LPF/HPF Bryter- Mode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Skal du ha sub tilkobla, so må du ha på lavpassfilteret (lpf) Lpf setter du til ca 80hz Bryteren må sefølgeligt stå på lpf X-over høyres ut som noke bassboost, so den vil eg ikkje ha på Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen118 Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Skal du ha sub tilkobla, so må du ha på lavpassfilteret (lpf)Lpf setter du til ca 80hz Bryteren må sefølgeligt stå på lpf X-over høyres ut som noke bassboost, so den vil eg ikkje ha på Alt er ferdig tilkobla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 X-over er engelsk for CrossOver, altså Delefilter, og det vil du nok ha på. BassEq er en slags BassBoost som hever nivået på dypbassen, den må du nesten regulere dit du selv synes blir bra. Brukes dog med forsiktighet. Hva heter forsterkeren din? Har du eventuelt et bilde av reguleringene? Knappe-oppsettet du beskriver virker ikke helt logisk. :) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen118 Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 X-over er engelsk for CrossOver, altså Delefilter, og det vil du nok ha på. BassEq er en slags BassBoost som hever nivået på dypbassen, den må du nesten regulere dit du selv synes blir bra. Brukes dog med forsiktighet. Hva heter forsterkeren din? Har du eventuelt et bilde av reguleringene? Knappe-oppsettet du beskriver virker ikke helt logisk. :) Jeg har en Magnat Black Core Four (http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_34_50&products_id=13856) Har ikke noe bilde nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen118 Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Det står jo greit forklart i bruksanvisningen, og Xtremecar skal dessuten kunne hjelpe deg med dette. Hva svarte de når du spurte? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen118 Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Det står jo greit forklart i bruksanvisningen, og Xtremecar skal dessuten kunne hjelpe deg med dette. Hva svarte de når du spurte? De sa de hadde stilt den inn, men jeg vil gjerne vite hva de forskjellige instillingene betyr. De forklarte det for meg for en tid siden, men har glemt det. Fikk ikke med en bruksanvisning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg