Gå til innhold

Katalysator?

Ranger emnet


Runehp

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skiftet dieselpumpe da mekaniker mente dette var årsaken til dårlig ytelse og høyt dieselforbruk. Bilen går noe bedre, men forbruket er fremdeles skyhøyt. Bilen bruker 0,8, der den tidligere brukte rundt 0,45 på mila.. Bilen er en 2000-mod, 1,9 tdi, 90 hk.

 

Jeg har lest litt om at tett katalysator han redusere ytelse, og føre til høyere forbruk. Har noen erfaringer rundt dette? Leser også noe om intercooler, og lurer på om det kan være en slange som ikke virker som den skal?

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbruket bil gå opp hvis ladetrykks ventilen din beg å bli defekt. jeg har slitt med det samme på min AHU motor .. jeg tok av ventilen å gjorde den ren. samt bytta vakum slangene som går inn på den .. sitter i framkant av turboen på blokka. er 3 slanger som går inn på den... få tatt en diagnose så ser du om det er den som fucker til ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet turboladetrykksventil i sommer, luftmengdemåler litt før det. Har sjekket vakumslanger, men den suger ikke falsk luft.. Mekanikeren sjekket etter feil når den nye dieselpumpa var montert, men det dukket ikke opp noen diagnoser. Skal teste igjen, men er glad for alle teorier som kan dukke opp.

Har hørt at det kan være noe med svinghjulet, men kjenner ikke til hvordan bilen vil oppføre seg hvis det er noe galt med det..

 

Kjør på med tips! Her finnes ingen dumme ideèr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt en drittjobb, men hvis du demonterer katalysatoren så kan du sjekke status på den, hold den opp mot sollys/taklys etc, hvis du ser lyset gjennom den så er den ikke tett.

 

NB: En katalysator inneholder mange særdeles giftige stoffer, deriblant Palladium, Platinum og Rhodium, bruk vernemaske

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår