Gå til innhold

Monro støtdempere, er det meget bra???

Ranger emnet


londonwest

Anbefalte innlegg

Har du senka bil? isåfall må du ikke finne på å kjøpe monroe dempere. Du kommer til å gå på en smell som det jeg gjorde.

 

Kjøpte 40mm senke sett...fjører og monroe dempere. resultatet er at etter en liten stund så ble demperne sprengt! Grunnen til at det skjer er at demperen får kortere demping pga kortere fjør og mye hardere smell når du kjører over en hump. Det lå olje over store deler av understellet på bilen.

 

Hvis du senker bilen, kjøp dempere som er beregnet for dette. kjøpte da koni og de er som nye etter 4 år!!

 

Gå for gulekoni eller bilstein! du vill ikke angre et sekund!

bilen blir mer racing......koni er justerbar i hardhet.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du senka bil? isåfall må du ikke finne på å kjøpe monroe dempere. Du kommer til å gå på en smell som det jeg gjorde.

 

Kjøpte 40mm senke sett...fjører og monroe dempere. resultatet er at etter en liten stund så ble demperne sprengt! Grunnen til at det skjer er at demperen får kortere demping pga kortere fjør og mye hardere smell når du kjører over en hump. Det lå olje over store deler av understellet på bilen.

 

Hvis du senker bilen, kjøp dempere som er beregnet for dette. kjøpte da koni og de er som nye etter 4 år!!

 

Gå for gulekoni eller bilstein! du vill ikke angre et sekund!

bilen blir mer racing......koni er justerbar i hardhet.

 

dette er det dummeste jeg har høt til dags dato, gratulerer, har monroe på en bil som er lagt helt nedpå, kjører på norges dårligste veger daglig og det er ikke rolig jeg kjører, monroe funker meget bra på denne bilen, så det er bare tull, men senker man 45mm eller mer, så anbefales kortere dempere

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt moroedempere på en mercedes 190 som sleika asfalt og den bilen ble misbrukt noe helt forferdelig siden 2006 og fram til i dag

Sleit ut lersjøforsfjærene som jeg var myyye mer enn kjempefornøyd med.

Dempera er fortsatt i helt fantastisk bra forfatning og tåler å slite ut enda et sett med fjærer tror jeg.

 

Har begynt å bytte fjærer nå og ble bare stående målløs med et digert glis når jeg kjente på demperne.

Og her snakker vi skikkelig misbruk!

Hopping over fartshumper,enormt mye sladding,kræsja dritten rammeskeiv både forran og bak,kjørte av veien og inn i skogen og maltrakterte stabstag og bærebruer....

Det er et trygt kjøp av dempere, kort og godt!:pray

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg skifta bakdempere på 230n jeg, med rundt 350 000 km, den ene var totalt havarert, og tung som ei sliten sykkepumpe og rustvannet spruta, den andre var like tight og fin som de nye jeg monterte, de var orginale på bilen, ble montert Sachs supertouring som var OEM-dempere og bilen ble kjempe fin å kjøre med ca 70 mm senk bak.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår