yodawgyo Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hei, kjøpt meg ny sierra, så har jeg hørt at de tåler veldig lite julig, at doch-motorene ikke tåler å bli pisket så hardt. Så jeg bare lurte på om det er noe jeg kan gjøre for å forhindre det? om det er noe jeg forsterke eller noe. Jeg er ingen mester i bilmotor, men har litt kunnskap fra moped som er er litt bedre i. så prøv å forklar litt enkelt for nonmasters:) takk på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Bytt registerkjede til tiden, skift motorolje til skikkelig olje, skift kjølevæske til korrekt type, vær observant om bilen blåser kaldere i v.app. enn det burde, og skift topppakning ved første mistanke, så kanskje toppen greier seg. Er det jeg har luska med meg om den, dog ingen egenerfaring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Og heller ikke herje/rase med bilen før motoren har kommet opp i driftstemperatur. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Skift kjølevæske.. NÅ. Bruk rød væske. Og kontroller at kjøleviftene fungerer. Fungerende kjølesystem er alfa og omega på disse Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krizz2507 Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 ikke herje med bilen før den har riktig temp. bytt til forsterket toppakning (burtonpower.com) og pass på at den får rikelig med kjøling :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yodawgyo Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Takk for alle svarene! tror kanskje jeg skal gå for forsterket toppakning:) men bare lurte på hvorfor akkurat rød kjøleveske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Får hvis ikke så eter forstvæska opp toppen din... Akkurat når det gjelder ford, så er Mondeo mannen å stole på her på forumet, mye peil og erfaring, og gjett hva han jobber med :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yodawgyo Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 ahhja. tror nok jeg for bytte den da :) han er vel sikkert en mekaniker, så jeg får mase på han om det er noe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg