bless Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hei. Er d noen som er flinke me clutch til audi? Har en 95 modell Audi A4 1.6, å har nå fått "dunke" lyder når jeg kjører..Nesten samme lyd som viss drivknuten går! Men straks jeg tar clutchen inn så forsvinner lydene. Er d utløser lageret til clutchen som er gåent ellr? Pris for å bytte på verksted? Håper på svar :well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 er lydene der når bilen står i fri og går på tomgang, og du tar inn og ut clutchen? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Kan være drivknuten som er gåen, hadde dunkelyd hele tiden når jeg kjørte... Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bless Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 er lydene der når bilen står i fri og går på tomgang, og du tar inn og ut clutchen? tror ikke d er noen ulyder når bilen går på tomgang og er i fri, kun når jeg kjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bless Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Kan være drivknuten som er gåen, hadde dunkelyd hele tiden når jeg kjørte... Tror ikke d kan være drivknuten siden lyden forsvinner når jeg tar inn clutchen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 kan være drivknuter, slakk i for/bak stilling, grikasse osv... mange muligheter:) hvis det er slakk i forstillig så får man jo ulyd hver gang man treffer en liten hump eller slipper/gir på gass.... hvis du tar rattet fort fram og tilbake mens du kjører, kommer det lyder da? Å nei, det er nok ikke uløserlageret... fordi da hadde det kommet ulyd når du trykte clutchen inn:) utløserlageret står helt i ro når du ikke trår på clutchen:) stå på en parkeringsplass, vri helt over og hvis fdu hører lyder da, så er det mest sansynelig yttre drivledd:) Motorfeste er jo også en mulighet, de ryker fra tid til annen:) da vil det komme en lyd hver gang du avlaster motoren:) Som sagt mange muligheter... hvis du ikke finner ut av det, så får du stikke til et verksted så finner de ut av det:) Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Tenkte også litt på utslitt differensial, gearkasse generelt, kronhjul/pinjong osv.. Ville fått en fagperson til å ta en titt. Dette er ikke enkelt å diagnostisere på ett forum.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg