Oxigenando Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Det kommer en "boble" lyd fra motorrommet når motoren blir skikkelig varm. Og i beholderen for frostveske er det nå blitt helt tomt for frostveske, og istedet ligger det en gyllen brun sørpe på bunnen av beholderen. Er dette toppakningen garantert, eller finnes det også en mulighet for at det kan være noe noe annet? Noen som kanskje også vet en billig plass i Trondheimsområdet og få dette reparert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Mest sannsynlig presskorken og/eller termostaten. Brune sørpen kan være rust. Men enten bruker bilen din kjøleveske, eller så har du ikke fylt på kjøleveske på kjempe lenge siden det er tomt. Du bør i allefall fylle. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxigenando Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Takk for svar, rstange! Ja, at termostaten er gåen har jeg hatt mistanke om. Grunnen til det er at i det siste når jeg har kjørt med bilen såpass lenge at motoren garantert er skikkelig varm, så ligger motortemp-nålen på instrumentpanelet fortsatt på null. Men jeg har ikke tenkt over sammenhengen mellom dette og boblingen, men boblingen kan vel kanskje rett og slett være at termostaten kobler inn for sent..? Men da skal jeg i hvert fall fjerne det jeg får til av den brune sørpen i bunn av beholderen og deretter fylle på ny frosvesk. Så får jeg vel bestille bytte av termostaten. Forhåpentligvis så holder frosvesken seg på plass samtidig som at boblelyden forsvinner...:pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Boblingen kommer oftest av presskorken på termostathuset. Funksjonen til denne er å sende vannet i retur til tanken når tempereturen og trykket blir for høyt. Så anbefaler deg å få byttet denne, koster rundt 2-300kr hos merkeverksteder. Så lenge det ikke er lekasje så skal det ikke forsvinne noe. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg