TC4EE1 Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Har en Opel Astra 1,7td 94 modell. Problemet er at den ikke starter med starteren når det er minusgrader. Den starter hvis jeg sleper den i gang (rundt 10m holder lenge) Har snakket med et verksted å de sa at jeg måtte sjekke glødeplugger og dieselfilter. Jeg har byttet filter og funnet ut at glødepluggene er OK Når den har blitt startet å gått i et minutt, så starter den lett som f..... trenger ikke å gløde en gang. De har utelukket ventilklaring, for hadde det vært det hadde den ikke startet så lett når den var varm. Det er ikke tegn til noe fusking eller ulyder når den går. Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Har du funnet ut hva som var årsaken til startproblemene? Jeg har også en 1,7td som oppfører seg akkurat som du forklarer. Har skiftet filter og sjekket glødeplugger uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 (endret) Ventilene trenger en justering. Det er et alt for lite klaring på innsugsventilene mine, så de blir stående litt oppe når den er kald. Derfor er den tung å starte. Shimsen på toppen av ventilene må byttes Link til Guide BTW Det er ikke GM som har laget motoren, men Isuzu. Det er også noe som skal gjøres vær 30k Endret Februar 24, 2010 av TC4EE1 Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg