Gå til innhold

Octavia eller Golf stasjonsvogn

Ranger emnet

cartman1

Anbefalte innlegg

Helt på tampen er jeg blitt i tvil om jeg skal gå for Octavia stasjonsvogn eller fetter Golf Variant.

Golf variant kom fordelaktig ut i denne testen:

http://www.dagbladet.no/2010/01/12/tema/bil/volkswagen/9885710/

I praksis er vel dette nærmest identiske biler.

Noen som har erfaringer med begge?

Har det noe å si for kvaliteten at Golfen produseres i Mexico?

Et tredje alternativ er forøvrig rimeligste Superb sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en golf variant tidligere og er nå igang med min tredje skoda, har litt delte erfaringer med golfen. grei a til b bil, men det er mye lyder,gnissing,veistøy etc i forhold til i octavian. Den golfen jeg hadde var en 98, 1,8 og der var det en del småplukk som ofte dukker opp på litt brukte biler men ikke no umenneskelige mengder da.

På de Octaviaene jeg har hatt har det vært utrolig lite feil egentlig, har en lunefull 1.8t nå med noe småplukk. er gjengangerfeil som dårlig motor på vindusheis på førerdør å et instrumentpanel som kommer og går. Har hatt denne i vel 2 år å kjørt ca 40000 uten andre feil enn dette inntil nå.

utfra mine erfaringer vil jeg derfor anbefale skoda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Meg bekjent er det endel små gjengangere av feil på skoda, dette er at instrumentene kommer og går, dette er visstnok en feil som har vært vanlig på octavia mellom 96 og 2000 ifølge Møller og diverse andre forum. Denne feilen kan visstnok fikses av noen, men jeg vet ikke hva som eventuelt må gjøres da de var veldig hemmelighetsfulle med hva det var man måtte gjøre. Vindusheisen kan nok som olemann sier komme av km.

Har forøvrig en liten tilføyelse å komme med ang mitt forrige innlegg, Det er en fullstendig annen kjørefølelse i octavian enn golfen, golfen har et "billig" preg over seg og det er ikke den tyske god følelsen av kvalitet som jeg personlig mener du får i skodan. Skyt meg ikke nå, men det er jo bare min smak :thumb

God helg og tillykke med letinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hei igjen

Meg bekjent er det endel små gjengangere av feil på skoda, dette er at instrumentene kommer og går, dette er visstnok en feil som har vært vanlig på octavia mellom 96 og 2000 ifølge Møller og diverse andre forum. Denne feilen kan visstnok fikses av noen, men jeg vet ikke hva som eventuelt må gjøres da de var veldig hemmelighetsfulle med hva det var man måtte gjøre. Vindusheisen kan nok som olemann sier komme av km.

Hei.

Har en octavia 2000 4wd som alt lys i instrumentpanel plutselig ble borte på.Feilen er som oftest også i mitt tilfelle at lysbryteren til frontlys er gåen og dette påvirker også alt annet lys.

Gikk til huggern og fikk en som virket for en 100 lapp.

Har også byttet vindus heis, dette er elendige greier, men den du kjøper når du skal bytte er en forsterket utgave som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takker. Skal prøvekjøre i dag, så det er ikke langt unna.

Er det noen som vet hva slags DSG som sitter i den? Har lest og hørt litt ymse om at de plutselig blir ødelagte på sett og vis og koster en million å få fikset utenfor garantien, og dette selv uten å ha kjørt spesielt langt. Det er vel ikke noe sånt som 2. generasjons DSG i denne kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider