Gå til innhold

Bane-/cruisebil på planleggingsstadiet [Supra eller RX7]

Ranger emnet


HKST51R

Anbefalte innlegg

Hei, har lyst til å starte et bygg enten toyota supra eller mazda rx7. Er usikker på mazda som jeg ikker har så mye peiling på.

Vet jo at 2jz-gte'n i supran er ganske til å stole på egentlig.

Men er vel ute etter enten supra eller rx7 som jeg kan ha som sommer bil. Lurer bare på om rx7 twin turbo motoren er i stand til å tåle litt juling, i ganske orginal stand.

Endret av henne
Dårlig trådtittel... (Du kan selv endre tittel via "Edit")
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rx7 er vanskelig å få til å holde til Drifting på normale budsjetter hvertfal... en kollega av meg rasa 4 motorer på 7 løp i 2009, og han visste godt hva han drev med.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger har du å bruke på bil i utgangspunktet da?

En RX7 får du jo ganske billig nå til dags, da tenker jeg på uregga "banebiler" og regner med det er det du skal ha, men det spørs jo selvfølgelig på speclista også.

Supraen blir nok noe dyrere, hverfall om du skal ha en med 2JZ, men den motoren er ekstremt holdbar, og tåler mye hjuling, samme med girkasse (getrag) og drivverk, den har mye moment fra bunnen av, men det største "minuset" er at den veier en del..

Jeg kjører en eurospec supra til hverdags, men vurderer også e supra banebil, rett og slett fordi jeg vet det er holdbart!

Har ikke så mye peiling på RX7, men har hørt mye om at motorene ofte er modne for full overhaling allerede på 100 tusen km selv om den har blitt kjørt normalt. Men det er helt klart en bil som er gøy å kjøre, og når det fungerer som det skal så funker det MEGET godt! :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Fredrik Aasbø kjører da Supra...det er sikkert ikke uten grunn! :) Og trur ikke supra'n hans veier no nevneverdig mer enn en S14/S15 :)

 

Men jeg tenker nå at du eventuelt setter opp denne bilen som ren banebil...Skilter får man omtrent ikke uanz, og det koster flesk å ha hk på veiene i norge om du skulle være av de heldige å bli stoppa i teknisk med ei rulle rett borti gata..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå tviler jeg på at Fredrik sin supra veier så lite som en 200sx (ca 1200 kg), da carbon supran til Radni (Tevo dekk) kommer til å ligge på 1100kg med tanke på alt som er fjernet på den + erstattet med carbon..

En Japspec supra MKIV veier 1550 kg, og det er vel helst en slik som er mest aktuell regner jeg med, i hverfall for min del.

Men ja, man kan få fjernet en del unødvendige kilo, men så må man ha bur osv også, det er vel å anbefale iallefall, og også krav om hvis man har tenkt å kjøre powerdrift serien, så den kommer uansett til å veie en del.

Men selv vil jeg ikke tenke på at supran veier "mye", og om bilen skal brukes mest til lek og kansje aller helst drifting så er det ikke noe problem aillefall. ;)

Anbefaler Supra jeg, tut og kjør! :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Drifter en del på våt asfalt når jeg syns ting ser sånn passe safe ut rundt meg på veien, kjører en FC3S Rx-7 med en god del modding og balanseringen er som en drøm når det gjelder å holde sladden skulle det være seg speed- eller powerdrifting. Men som sagt over så er Wankel motoren ikke særlig pålitelig om den ikke blir eller HAR blitt stelt med som den skal. Men når først Wankelen er igang så er den like pålitelig som Supramotoren pluss at Wankelen har ENORMT med sprut på de første 3 girene...noe som er greit når man kanskje vil jage fra ett rødt lys til det neste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår