erikje Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Hei Har nylig kjøpt 240 1989 modell. Har store problemer med start nå i kulda. Tenninga fungerer perfekt når motoren er varm, men når jeg skal starte om morgenen vil den ikke. Jeg har manuell choke som jeg drar halveis ut. Pleier å prøve å gi litt gass med pedalen i tillegg hvis det ikke fungerer uten. Men den er tung å starte og batteriet går som regel tomt før jeg får startet. Hva bør jeg gjøre? MVH erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjemek Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Du kan eventuelt måle spenningsfall i starter kretsen og finne ut om det er noe med start motoren å gjøre. Eller så kan du ta batteri test. Hvor mye volt har du på batteriet nå mens motoren går ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikje Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Vet ikke om problemet ligger i batteriet. Jeg ladet batteriet over natta og nå på morgenen satte jeg det inn og prøvde å starte. Prøvde 6-7 ganger med ca. 5 sekunder inntil batteriet tømte seg. Dynamoen lader nok, spenningen er ca 14 v når motoren går. Uten å være ekspert spekulerer jeg at det er noe med tennpluggene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjemek Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Eller kablene :) Ta ut tennpluggene og børst dem med stålbørste :) Da prøver du å starte gjen :) Det kan hende at det er dårlig forbindelse mellom kablene og tennpluggene eller fra fordeleren til kablene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Ta en titt på plan plan RFTP : Rotor,fordelerlokk,tennplugger,pluggkabler. Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg