Gå til innhold

Låsspray ødelegger billåsen?

Ranger emnet


Yelsent

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eller kjøre det løs. hehe gjort det endel ganger. Da har du god grunn til å kjøre litt sidelengs bortover også. Riktignok med FWD

 

kjøreløs er en dum ting å gjøre da du først og fremst dreper clutchen og er du heldig har du endt opp med en 10.000kroners flatspot premie!

so........

 

 

thats a dumb thing to do my man;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desperat?.. hvorfor så desperat etter å komme inn på annet vis enn å bae varme nøkkelen din med lighter, stikke i låsen og la den tine opp før du vrir..

det kunne du gjort på 2min, ikke 7 dager kompis

 

x2

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsolje bør du holde deg langt unna dersom ikke noe annet går...

 

originalt er gaflene i låsen satt inn(ikke smurt med) med grafitt, og dette løses opp ved bruk av låseolje. har du først fått ødelagt dette laget får du aldri låsen bra igjen.... du kan seff smøre, men det blir aldri bra igjen...

 

har du prøvd med varmt vann?

 

ta dobbel brødpose i plast, fyll med det varmeste vannet du får i springen, og hold den imot døra rundt låsen i et par minutter....

 

da skulle du ganske effektivt ha tina opp låsen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd alle forslagene deres for lenge siden, er da ikke helt innhabil.:) Brødpose med kokende varm, lightertrikset, ja selv kompisen min som kom innom prøvde på dette med lighter i 20 min (da han ikke trodde på at jeg ikke fikk det til) uten resultat. Virker som om det er noe med sentrallåsmekanismen som er.. jammed rett og slett. Nøkkelen går inn i låsen, den kan vries til høyre (men dette låser dørene, så det hjelper ikke stort), men til venstre for å låse opp står det bom stille. En knekker nøkkelen hvis man fortsetter å ta i til venstre.

 

Prøvde forresten låsesprayen i dag, uten resultat. Seriøst, hva faen? DRFT-R, kom hit og jeg gir deg 500 hvis du får åpnet opp låsen på 2 min hvis du virkelig klarer dette, Mr. Fixer! :D

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah koster meg 1.000kr å kjøre det jævla liket mitt dit!!

 

du kanke seriøst mene at det ikke går vel? Jeg var dum nok til å vaske lastebilen før jeg parkerte på tirsdag! onsdag morgen hadde det vært -25. fikk ikke opp døra!

 

Da stakk jeg nøkkelen halveis inn, og fyra opp lighteren og varma nøkkelen i muligens halvannet minutt. lighteren ble væffal jævlig varm.! stakk nøkkelen inn..ø venta 10sec, før jeg jukka faenskapet høyrevenstre inn og ut, og plutsleig løsna det!

 

er den metoden vi bruker på jobben når vi skal få opp fastfryste hengelåser på boder og containere:)

Men har du prøv fra passasjer siden? har du fjernstyrt sentrallås? eller bruker du nøkkel generelt?

 

Jeg kan garantere de at det kun er fryst lås!

uansett hva som skulle skje med sentrallåsen er den på for seg selv på pinna, du skal kunne klare å vri låsen rundt uten at det har noe å si på sentrallåsen.

 

værtfall fleste av mekanismene jeg har vært borti! har du kanskje en varmepistol? eller propan varmer..? bare å varme opp låsen til den er løs!

når det er gjort! kjører du bare på med låsspray/låsolje

 

SammA FAEN hva folk sier og mener så kan ikke 20.millioner mennnesker ta feil! beste du kan bruke er i grunn noe som inneholder silikon! Silikonspray som du får srøyta INN i låsen med sånn sugerør sak, hell på til det renner ned døra! det funker!

 

 

 

 

PS! er det slik at du faktisk SER Låsepinna din? er du sikker på at ikke bilen ER låst opp, men at døra er fryst til lista? har vært borti en idiot kamerat av meg som brukte flere timer på å åpne bilen.. til jeg kom dit, tok bare tak i passasjer døra og åpna den sån helt uten videre.. han følte eg vanvittig dum, trikset da var at han på utsiden holdt i dørhåndtaket og jeg sparka døra ut fra innsiden;) (gammal drittbil som skal skrotes;))

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men har du prøv fra passasjer siden? har du fjernstyrt sentrallås? eller bruker du nøkkel generelt?

 

Jepp, er passasjersiden jeg arbeider med å prøve å åpne for øyeblikket. Bruker nøkkel, har ikke fjernstyrt sentrallås.

 

værtfall fleste av mekanismene jeg har vært borti! har du kanskje en varmepistol? eller propan varmer..? bare å varme opp låsen til den er løs!

når det er gjort! kjører du bare på med låsspray/låsolje

 

 

Stod i over 30 min i dag med hårføner og prøvde å tine opp hele området fra nøkkelhullet til håndtaket til innerst på der låsen er hengslet.. Hørte at metallet utvida seg, frosten rant av og døra kunne rikkes på (men den var fremdeles låst).

 

PS! er det slik at du faktisk SER Låsepinna din? er du sikker på at ikke bilen ER låst opp, men at døra er fryst til lista? har vært borti en idiot kamerat av meg som brukte flere timer på å åpne bilen.. til jeg kom dit, tok bare tak i passasjer døra og åpna den sån helt uten videre.. han følte eg vanvittig dum, trikset da var at han på utsiden holdt i dørhåndtaket og jeg sparka døra ut fra innsiden;) (gammal drittbil som skal skrotes;))

 

Haha, har ikke låsepinne, men den er nok låst ja. Låser alltid døra når jeg forlater bilen i gården og så idiotisk er jeg ikke at den faktisk er ulåst. Da hadde det jo ikke vært noe problem å få opp døra, da man merker at døra rikker på seg, men man 'hører' at låsen på innsiden holder igjen døra.

 

Skal prøve å sette en gigantisk varmevifte på utsiden i 30 min i morgen rett ved siden av døra for å varme opp så mye som mulig, satser på at det funker. Men er ganske merkelig dette, har aldri opplevd noe lignende under tidligere vintre. Nå er det en stund siden det var under 20 minus her, men likevel da..

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du sliter med begge låsene vil jeg helst anbefalle deg å jobbe på førersiden! dette er låsen du bruker til vanlig. for alt du vet kan passasjer sia ha rusta fast for 10 år siden!!

 

Syns det høres merkelig ut om du har varma så mye og det ikke skjer noe. siste alternativet ditt vil jo være å dirke den opp!

 

Om du vil ha oppskrifta på det kan jeg sikkert sende deg det på PM?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du sliter med begge låsene vil jeg helst anbefalle deg å jobbe på førersiden! dette er låsen du bruker til vanlig. for alt du vet kan passasjer sia ha rusta fast for 10 år siden!!

 

Syns det høres merkelig ut om du har varma så mye og det ikke skjer noe. siste alternativet ditt vil jo være å dirke den opp!

 

Om du vil ha oppskrifta på det kan jeg sikkert sende deg det på PM?

 

Godt poeng det, hender jeg bruker begge sider, men merker at førersiden er mer innsmurt og gir litt mindre motstand enn på passasjersiden når alt fungerer som normalt. Men begge pleier å funke så fastrustet er den nok ikke. Prøvde også forresten bakluka (men brukte ikke like lang tid på å tine opp denne), for så å prøve å klatre inn og låse opp fra innsiden.

 

Ja, du kan gjerne sende det, da jeg er åpen for det meste (selv om å dirke den opp er ganske drastisk men), så klart kan det jo være greit å få så mange alternativer som mulig - send i vei du. :)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida. dirking er det minst drastiske faktisk! medium er å ringe viking og betale egenandel for å gjøre samme du kan, og det mest drastiske er å ringe ris bilglass og høre hvilken rute de har på lager, før du knuser den på bilen din og sender av gårde til montering av ny! ;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære herr trådstarter. Hvis du kommer deg inn i bilen. Hva med å kjøre den inn i en hall med varme og la den stå til alt tiner? Er det mulighet for å bruke strøm der kan du jo stå og pøse på med varme direkte på døra i tillegg. Knepp av dørtrekk og plastikk så det får luftet ut.

 

Skodaen min sleit med at nøkkellåsen gikk rundt, men sentrallåsen eller noe annet hang igjen. Der er jeg sikker på at det kommer inn fukt som legger seg på leamikken og fryser til. Kikka inni der, men hele driten er kapslet inn eller gjemt bak ei stålplate, så jeg orka aldri gjøre noe med det. Samme skjedde med giroverføringen når det frøs til. Det ble bra bare bilen fikk gått litt.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøreløs er en dum ting å gjøre da du først og fremst dreper clutchen og er du heldig har du endt opp med en 10.000kroners flatspot premie!

so........

 

 

thats a dumb thing to do my man;)

 

Godt poeng :p Tror clutchen klarer seg da dekka sklir ganske greit på snøen. hehe men bota er det værre med ja :p

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår