Gå til innhold

Jon Arne's 740 "dieseldyre"

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

Bilen er en 1990mod 740.

Veldig orginal i skrivende stund,men dette blir det jo gjort noe med.

 

Kommer til å skrive litt etterhvert hva jeg skal gjøre,men første pri er å få skilt på den.(papirarbeid = TTT!)

 

 

Noen dårlige bilder i en traang garasje:

DSCF8676.jpg

DSCF8677.jpg

 

Med eller uten reflex-plate???

DSCF8678.jpg

DSCF8679.jpg

 

Compmotive,blir vinterfelger:

DSCF8680.jpg

 

Litt rassert innvendig:

DSCF8681.jpg

 

DSCF8682.jpg

 

 

Her har jeg dog et problem,noen som vet hvor denne ledningen skal?

DSCF8683.jpg

 

Vil tro det er jord til ett eller annet,men finner ikke noen plass til den.

Klikker i et relee når jeg setter dette mot jord,så lurer på om det er til glødinga på noe vis. For den er tungstartet:hmmmmmmmmm:

 

Kommer mer når temp.måleren viser noe annet enn -30!:scared

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er å kortslutte sikringa ved glødereleet, sett på tenninga, hold en skrutrekker i mellom pluss og minus i 5-6 sekunder, da skal den gløde, så løper du inn i bilen og vrir på nøkkelen, det er ikke en ideell løsning til hverdagen, men da starter den lettere til du får fiksa det

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kermitt: Ja,ligger i tankene det! Vet av en som har komplett kitt liggende,til en grei pris:) Men først må jeg få skilta den å sett hvordan den funker;)

 

merce-123: Du sier noe der,men ettersom jeg enda ikke bruker bilen så tenkte jeg at jeg skulle se på lik motor å se hvor den går(Y)

 

 

skjer ikke noe spess,annet enn at compmotivene har fått nye piggfri-dekk..

Er så jæævlig kaldt her,så arbeidslysten er lik tempen..30 minus:P

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten økt idag hvor jeg skitet til vinterdekk,fikk kobla på den ledningen som var løs og tatt litt bilder.

Må få de skilta snart,så jeg kommer meg ut av den garasjen!:P

 

DSC_0272.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0275.jpg

DSC_0276.jpg

DSC_0277.jpg

DSC_0279.jpg

DSC_0280.jpg

DSC_0281.jpg

DSC_0282.jpg

DSC_0283.jpg

DSC_0284.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0290.jpg

 

 

Langt nede,borti,inni,bakom der skulle den ledningen stå,på en giver:

DSC_0288.jpg

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventildekselpakning,olje,oljefilte og luftfilter blir skiftet til uka.

Åsså må jeg av med rør og slanger ifra motor til register,for de hadde jo spekt! men radiator og slangene der var fine..Sikkert ikke fått sirkulert vannet nok når jeg byttet:doh

Endret av Jon Arne

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av ventildekslet,regreim dekslet og skiftet dieselslangene idag.

Skal glassblåse dekslene å lakkere de,sånn for syns skyld.

 

Har et håp om at skilt blir fixet denne uka,men man skal aldri være sikker på Statensvegvesen(!)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,konvertering blir det nok(Y)

Holset'n kan vel bli litt for stor:P

Men BorgWarner'n er nok ultimat;)

 

Mange som sier man bare kan bytte ut innsug og manifoil..

Men vil nok tro at i tilegg til dette må pumpen byttes også,og det har jeg ikke funnet enda.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rydda i bilen idag, og det er rart hva man finner i bruktbiler!

44kr,sim-kort,masse godteri og en STOR kjøttkniv ved førersete:P hehehe

 

Har også byttet ventildekselpakningen og monterte dekslene,ser litt bedre ut nå:)

 

Planene framover er:

-40mm senk

-Nye framstoler,forslag?

-940 front

-940 bakfanger,hvis den passer?

-3" exos og justering av diesel.

Og VINGE(!), men kan ikke bestemme meg for hva som ser bra ut,org 740 vinge eller 850R..

 

 

Ett spm: Bremsene mine er dønn harde! Noen som vet hva dette skyldes?

Tenkte først det var bremskraftforsterkeren,men finner ikke noen lekkasjer eller:/

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår