Gå til innhold

Internett oppgradering?

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger hjelp fra noen som kan internett litt mer enn meg.

 

IMG_3930.jpg

 

IMG_3929.jpg

 

 

Har en router på topp og modem nederst.

trenger en oppdate av disse boksene og lurer på hva jeg kan kjøpe. tror linja mi er på 3 mb

 

disse boksene har jeg vell hatt snart i 6 år. og tror det er på tide å oppdatere routern og modemet.

 

Routern heter så mye som

SMC networks (Baricade 108Mps wireles broadband router) smcwbr14T-G

 

Modemet heter

Zyxel Prestige 600Series

 

 

Hvis det er noen som kan komme med tips og råd er jeg hjertelig takknemelig.

:cab

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De funker men har en tendens til å koble seg ut etter 6-8 timer og da må jeg slå av routern å modemet og slå dem på nytt igjen. dem er ikke stabile.

 

derfor trenger jeg en update... har problemer med for eksempel msn. går jeg ned i stuen så tar det ikke lang tid før programet ikke får svar (dårlig forbindelse) selv om det står at forbindelsen er meget bra...

 

den kobler ikke seg ut hvis jeg sitter rett ved routern.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takker for svar folkens.. jeg har allerede oppgradert internetten min, men tror altså boksene er såppas gammle (6 år) at de må byttes ut. Den kobler seg ut vær 6 time og må restartes..

 

hva slags nytt modem/router må jeg bytte til?

er modemet knytta til mitt internett abonomang? må jeg eventuelt høre med min leverandør for update av modemet?

kanskje litt noob spørsmål men bedre å spøre enn å ikke hehe!

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får tak i, så ville jeg absolutt valgt et Speedtouch 780wlt.

Men det modemet som Telenor lever ut nå heter Zyxel p2602 HWT.

Begge to er multimodem hvor du har modem, trådløst og mulighet for bredbåndstelefoni i samme boks.

 

Nå snakker du fra et ark fra Telenor, eller med hjerte for firmaet.

 

En med peiling vil ikke "absolutt" ha valgt thomson....

Gå heller for linksys eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 av modemtypene som vi leverer ut.

Jeg har ikke noe trøbbel med mitt 780 modem!

 

Sitter faktisk med det her hver dag på jobb så vet godt hva jeg snakker om.

 

Til bestefar som surfer på nettet, eller familien som skal betale regninger og sitte på facebook duger nok standard router fra Thomson som Telenor leverer ut.

 

Men å si at man absolutt bør velge det er litt å ta i.

 

Ip adressen til modemet der er 10.0.0.138

Om jeg ikke husker skammelig feil. Er ikke borti så mange av 600 series nå om dagen.

 

Default IP på Zyxel600 er vel 192.168.1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg faktisk å supporterer internettkunder på jobb, så det her burde vel jeg strengt tatt ha "litt" peiling på, hehe.

 

1. linje support?

 

Er selv utdannet innen IT, og har jobbet med nettverk i 1 1/2 år i Forsvaret, så har strengt tatt litt peiling selv.

Men gidder ikke sitte krangle om routere som Telenor leverer ut mer nå, de har jeg ikke brukt på 6-7 år. :P

 

Men sånn btw, siden du jobber i Telenor. Du har tilfeldigvis ikke oversikt over hvor lang ventetid det er på ADSL om dagen?

Bestilte til noen i familien på fredag, men sto ingenting i ordrebekreftelsen på hvor lang tid det skulle ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig dette, Marianne. Du jobber med "alt" hos Telenor, og er skråsikker på ditten og datten.

La oss gå gjennom påstandene dine:

 

  • ZyXEL 600 series støtter ikke hastigheter over 5Mbit. Det er ikke 2+-kompatibelt.
  • Han bør "absolutt" velge et Thomson Speedtouch
  • Alle ST og ZyXEL-modem som ikke er bridget har ipadresse 10.0.0.138
  • Det tar 10 dager å få ADSL
  • Du sitter med alt som er innen Telenor

 

Det var dagens påstander, og samtlige er feil.

Du kan til nøds slippe unna med IP-adressene dine. Men det er feil hos andre leverandører enn Telenor.

ZyXEL 600 series er kompatibelt med 2+-utstyr, det blir/ble levert ut til kunder som har 2+ hos andre leverandører. Der har det fungert til det i mange år.

At han absolutt burde velge et ST-modem viser jo til at du ikke har jobbet der særlig lenge. ST-modemene er crap på trådløst, og er generelt billigplast. Det tar ikke 10 dager å få ADSL. Det er i såfall et særtilfelle. Om ikke Telenor hopper forbi alle andre i køen? Og montør må i mange tilfeller inn hos kunde for å se om han har signal. Dette er på linjer der det ikke er fasttelefon.

Det at du sitter med alt innen Telenor, tviler jeg meget sterkt på. Da Telenor har et godt oppbygd system, noe alle som har ringt til de vet. Du må gjerne innom 5 forskjellige avdelinger før du har kommet rett.

 

Så jeg sitter igjen med følelsen av at du snakker litt over ditt hode her. Prøv igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil si at f.ex en ZyXEL P-660RU-T3 ikke er 2+-kompatibel? Den går under 600-serien. Og det varierer hvor lang tid det tar å få installert en bredbåndslinje, og 10 dager høres ut som en drømmesituasjon.

 

Om Marianne har jobbet med dette i "lang" tid, burde hun kunne svare bedre enn det hun gjør. Og hva vet du om meg, siden du kaller meg en oppkommling?

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår