tussi18 Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hei! En kompis av meg har en bil som beskrevet i topic, og denne tikket litt når han kjøpte den. Så tok vi innvendig motorflush i oljen for å rense ut dritt og slam. når vi tømte oljen kom det ut svære klumper med dritt og lort. Var så mye dritt at vi var overrasket over at bilen fikk smøring i det hele tatt. Men så begynte den å tikke bitte litt mer på tomgang men ingenting på høyere turtall. regner med oljetrykket ble lavere da vi fikk ut dritt som kan ha blokkert oljekanaler osv. Så det jeg lurer på nå er hvilken olje vi skal bruke for å unngå tikking. Nå er det 5w-40, men tenkte det kanskje er best å bytte til 10w-60? Da bør oljetrykket stige og tikking reduseres. Hva tenker dere? Er det hydrauliske løftere på denne bilen forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 opel sin 5-40 er noe av det som funker best på x25xev motorene. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Har Opel en 5W-40? Trodde det var enten 10W-40 delsynt eller 5W30 helsynt for disse motorene. Jeg brukte 5W30 på X20XEV jeg hadde, og det funket prima. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Er det hydrauliske løftere på denne bilen forresten? jepp Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Er ikke 10w-40 å anbefale for en sliten x25xev som tikker kanskje eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Jeg er ikke helt overbevist om at høyere viskositet er så voldsomt effektivt mot tikking. Omegaen min gikk en stund på Mobil1 10W40 mineralolje. De siste 60kkm gikk den på 5W30 uten videre tikking. Har du mye drit i systemet kunne det være en ide å kjøre en stund på billig delsyntet (10W40) med korte skiftintervall, og så evt. gå opp til 5W30 syntet. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg