Gå til innhold

Basskasse til 2x Rockford p3d410

Ranger emnet


Luris

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om der noen som er veldig flinke til og designe basskasser.

Elementene er 2x Rockford p3 http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=138&katid=27&mid=m436&id=&vn=736

Har prøvd 1 i lukket kasse en tid nå men, må si den er ganske tung dreven i lukket kasse. dermed vil jeg gå for Ported kasse men jeg kan ikke og designe kasser og dermed spør jeg om hjelp til det. skal inn i bagasjerommet på en Mb 190e, masser av plass men kan komme med noen mål uansett:)

 

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mål på sidene der da... 40 liter pr.stk i reflekskasser med 4" - 35,5 cm langt rør. Dette skal være innvendig mål, og volumet regnes ut slik: høyde x bredde x dybde ;)

 

Hvilken forsterker bruker du på dette?? Dette er ekstremt tungdrevne ellementer, og krever en god forsterker, men selv da så låter det dårlig... Har du netopp kjøpt dem, så lever dem tilbake og si du ikke vil ha møkka, også kjøper du heller noe mye bedre til samme pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes de spiller rent, noe som jeg synes er viktig. har hatt 1 element lenge, kjøpte nettop ett til. fikk fin pris hos bilradiospesalisten så ;). men du har rett, kan vell gjøre det enkelt kjøre 40 liter per sub.

 

har tenk og bruke denne på dehttp://www.mamut.net/dynabel/subdet299.htm

en kompis som har samme forsterker veit den er bra, ihvertfall for prisen. men må spare litt penger så kjører en 5 kanalers Harman/kardon forterker på de i mellomtiden(bruker da mono delen av den forsterkern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt av JBL :P, jeg veit rockford er dyrt iforhold til ytelse og er egentlig ikke helt sikker på hvorfor jeg kjøpte de :wonder:, har hørt p3 12" av en her i trondheim, de spilte noe sinsykt høyt og persist med good lydkvalitet, men ja det finnes forsatt mye jeg ikke har hørt. så at nå har dynabel gutta laga noen 10" med nesten samme specs som p3'n til en 700kr :/ men jaja, med trua ska gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår