eiriksmil Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 hehe ja kansje.. men på den andre siden så blir fjæra stivere og stivere jo mer du kapper :) Dette er vel ikke helt riktig? :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 fjøra er jo egentlig som en lang pinne.. la oss si en pinne på en meter.. om du da fester på et lodd på 30kg i den ene enden av pinnen, vil den jo bøye seg så og så mye, men om du kapper den til en halv meter, vil den da bøye seg like mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 øvre innfestning til demperen som bestemmer det.. sålenge du ikke får flytta demperen høyere opp, er du som jonas sier like langt Greit, gir meg.. tenkte litt feil :) men er et bedre alternativ enn og kappe mener ihvertfall jeg. Selv om det sikkert er like ulovlig. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laugis Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Helt sandt det du sier Christian, fjæra er ikke lages for å kappes. Den er jo beregna til å fordele vekta utover hele fjæra, og det blir helt feil når fjæra blir kortere. Så senkeskåler er mye bedere enn å kappe, men man burde jo også ha kortere dempere slik at det fortsatt er spenn på fjæra. Så lenge det er spenn på fjæra er det ikke noe farlig :) Løse fjærer er noe jeg aldri skal kjøre med, er ikke fult så morro når man kommer fort i en sving og fjæra spretter ut av skålene... ;) Siter Volvo 240 B230 Turbo, 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Dette er vel ikke helt riktig? :) prøv selv, ta fjæra fra en kulepenn og kjenn hvor hard den er å presse i sammen, så klipper du den i 2 og kjenner på nytt :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Løse fjærer er noe jeg aldri skal kjøre med, er ikke fult så morro når man kommer fort i en sving og fjæra spretter ut av skålene... ;) det der vil du aldri få til..når bilen krenger i sving, presser krengings staget motsatt hjul opp, sånn at du fremdeles vil holde press på fjøra. det som derimot er noe helvetes drit, er når du heiser bilen opp på bukk, og må være 5mann for å slippe bilen ned igjen! en på hver fjør og en til å trykke på knappen... men finnes løsning på det også, evt bare kort nok demper her mangler det f.eks to runder, men fjøra sitter akkurat som den skal:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.