Gå til innhold

Kan alarmen utløses av bevegelser inni bilen ?

Ranger emnet


Naftalina

Anbefalte innlegg

Alarmen på bilen min utløses stadig vekk av seg selv. Når jeg har med meg småtrollene i bilen går jeg av og til fra dem i låst bil ( ikke skyt meg...)for å gjøre miniærend. Jeg låser bilen, og etter et par minutter går alarmen.

Er det bevegelsesdetektor i bilen ??

 

De siste dagene har den også gått når bilen har vært tom. Kuldeproblem ? C30problem ? Eller er jeg bare helt uerfaren med bilalarmer....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke usannsynlig at det er bevegelsessensorer, det har det nemlig vært på alarmene de siste 20 årene.

Om det er noe stort problem er det sannsynlig at forhandleren kan programmere vekk funksjonen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du burde låse deg inne på hytta en oval weekend og ta en hør her-samtale med deg selv. Kall det gjerne seminar. Eneste lesestoff du bringer med deg er bilens instruksjonsbok. Piff det hele opp med fargerike lysark og endeløse powerpoint-orgier etter behov og smak.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du din nebbete og frekke valp, jeg har så ufattelig nok med masteroppgaven min at det ikke kunne falle meg inn å sette meg ned med en bilmanual. Det hadde nok ikke falt meg inn å lese den uansett hva annet jeg holdt på med, forresten.

Jeg er godt fornøyd så lenge bilen går fremover i riktig hastighet. Skulle jeg slumpe til å lære noe om bil underveis, får jeg ta det som en bonus:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Alarmen på bilen min utløses stadig vekk av seg selv. Når jeg har med meg småtrollene i bilen går jeg av og til fra dem i låst bil ( ikke skyt meg...)for å gjøre miniærend. Jeg låser bilen, og etter et par minutter går alarmen.

Er det bevegelsesdetektor i bilen ??

 

De siste dagene har den også gått når bilen har vært tom. Kuldeproblem ? C30problem ? Eller er jeg bare helt uerfaren med bilalarmer....? :)

 

Det utløses av bevelgelse i bilen om du låser den ja, samtidig har du en knapp i taket som kan skru av den funksjonen. Har aldri brukt den selv, men mener den sitter sammen med knappene som styrer lyset i førerhuset. Du får nesten lese litt i instruksjonsboken, men mener man skulle holde den inne i x ant. sek. før man gikk ut og låste.....

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

De fleste biler med original alarm kan deaktivere bevegelsessensorene på en enkel måte. På caddyen min er det egne knapper til dette, som sitter i b-stolpen. Volvo har sikkert en annen, og like enkel løsning.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår