MCS HARTGE Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Står å mekker på en golf 3 1.4 Cl og trenger hjelp fra noen som kan en del om golf! 1. Starter ikke med nøkkel lenger. Må kortslutte starter. Da starter den med en gang. Hvilken del må erstattes? Starter skiftet for et halvt år siden 2. Da bilen fungerte med nøkkel, tok det lang tid (10 sek) før den startet. Når den ble varm eller med full bensintank starter den nesten med en gang. Noen forslag på hva som er problemet? Kondens? Har prøvd med kondensfjern, ingen effekt. Rotor og fordelerlokk skiftet. 3. Under kjøring har den en tendens å fuske når den kommer opp i litt turtall. Igjen, mye bedre med full tank. Spiller ingen rolle om motoren er varm eller ikke. 4. Bensinmåler fungerer bare fra full tank og ned til 3/4 tank. Deretter lever den sitt eget liv før den til slutt dør fullstendig. Fyll opp igjen tanken og historien gjentar seg. Hadde satt pris på noen gode forslag til hva som bør utbedres på kjærra. Er rimelig lei av å kjøre rundt og aldri helt vite om man kommer seg der jeg vil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 1) Bryteren bak på tenningslåsen. Rimelig sikkert! Må av med rattet m.m. for å skifte. Trolig beskrevet i andre tråder her. 2-3) Bensinpumpe ? Kan virke sansynlig siden den virker best med full tank. 4) Må vel være føleren til bensinmåleren. Sitter sammen med bensinpumpa nede i tanken. Om du skifter til en brukt bensinpumpe så følger måleren med. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 1) Bryteren bak på tenningslåsen. Rimelig sikkert!Må av med rattet m.m. for å skifte. Trolig beskrevet i andre tråder her. 2-3) Bensinpumpe ? Kan virke sansynlig siden den virker best med full tank. 4) Må vel være føleren til bensinmåleren. Sitter sammen med bensinpumpa nede i tanken. Om du skifter til en brukt bensinpumpe så følger måleren med. --[/quote Har delvis fått bekreftet at det er bryteren bak på tennings låsen tidligere. får kjøpe en ny i morgen. Bensinpumpen går når jeg vrir om tenningen.. Trodde enten de fungerte eller ikke. hvordan er det å skifte bensinpumpen m/føler da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 lett tilgang på bensinpumpa fra bagasjen. Så er det vel "bare" å vri på det svarte lokket der slangene går ned og løfte ut hele greiene, men det må vris/lirkes riktig ut om jeg ikke heske helt feil. Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Bensinpumpa kan virke litt selv om den har redusert kapasitet og trykk. Fordel om det er lite bensin på tanken når den skal skiftes. Hendene dine kommer uansett til å lukte bensin et par dager. Mest plunder kan det være å skru av det sorte lokket om det sitter litt godt. Kan være greit å improvisere et verktøy slik at du får tak i taggene på to sider for å få litt kraft. Selve pumpa sitter i en "bajonettfatning" i bunnen og må presses hart ned og vris til venstre. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Står å mekker på en golf 3 1.4 Cl og trenger hjelp fra noen som kan en del om golf! 1. Starter ikke med nøkkel lenger. Må kortslutte starter. Da starter den med en gang. Hvilken del må erstattes? Starter skiftet for et halvt år siden 2. Da bilen fungerte med nøkkel, tok det lang tid (10 sek) før den startet. Når den ble varm eller med full bensintank starter den nesten med en gang. Noen forslag på hva som er problemet? Kondens? Har prøvd med kondensfjern, ingen effekt. Rotor og fordelerlokk skiftet. 3. Under kjøring har den en tendens å fuske når den kommer opp i litt turtall. Igjen, mye bedre med full tank. Spiller ingen rolle om motoren er varm eller ikke. 4. Bensinmåler fungerer bare fra full tank og ned til 3/4 tank. Deretter lever den sitt eget liv før den til slutt dør fullstendig. Fyll opp igjen tanken og historien gjentar seg. Hadde satt pris på noen gode forslag til hva som bør utbedres på kjærra. Er rimelig lei av å kjøre rundt og aldri helt vite om man kommer seg der jeg vil:) Trenger noen flere tips her folkens? anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 (endret) Bensinpumpa kan virke litt selv om den har redusert kapasitet og trykk. Fordel om det er lite bensin på tanken når den skal skiftes. Hendene dine kommer uansett til å lukte bensin et par dager. Mest plunder kan det være å skru av det sorte lokket om det sitter litt godt. Kan være greit å improvisere et verktøy slik at du får tak i taggene på to sider for å få litt kraft. Selve pumpa sitter i en "bajonettfatning" i bunnen og må presses hart ned og vris til venstre. -- Noen som vet hva pumpen koster? Det kan ikke være slangene som er sliten med årene?? den går jo, men som nevnt over bare for full maskin med full tank Endret Januar 3, 2010 av MCS HARTGE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Noen som vet hva pumpen koster? Det kan ikke være slangene som er sliten med årene?? den går jo, men som nevnt over bare for full maskin med full tank Ny pumpeenhet koster trolig rundt 4000 hos Møller, 2000 hos Norskbildelsenter. Dette er uten føler for bensinmåler. Brukt pumpe fra hoggeren (med bensinmåler) 500-800 Kr. Kan være greit å skifte bensinfilteret når man først er i gang med drivstofftilførselen. Koster vel en 100-lapp. Sitter under bilen bak, foran tenken, på høyre side. Sørg for å kjøpe nye slangeklemmer (ca.12mm). De gamle clips-klemmene på bensinpumpe og filter er ikke gjenbrukbare. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Ny pumpeenhet koster trolig rundt 4000 hos Møller, 2000 hos Norskbildelsenter. Dette er uten føler for bensinmåler.Brukt pumpe fra hoggeren (med bensinmåler) 500-800 Kr. Kan være greit å skifte bensinfilteret når man først er i gang med drivstofftilførselen. Koster vel en 100-lapp. Sitter under bilen bak, foran tenken, på høyre side. Sørg for å kjøpe nye slangeklemmer (ca.12mm). De gamle clips-klemmene på bensinpumpe og filter er ikke gjenbrukbare. -- OK! takk for hjelp. Har bestilt ny pumpe fra hugger. 800 spenn.. har et filter liggende et sted. Finner ikke på å ta en golf 3 inn på møller. koster jo mer enn bilen for et par timers arbeid:) Takk for tips med slangeklemmer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.