Gå til innhold

Ladetrykks problemer 1,8T AEB? Back to the old days..

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har skreivet noe her inne nå, siden jeg ikke har hatt noe audi..

 

Nå er det sånn at jeg styrer med en 1,8T 98 AEB motor, med litt problemer.

 

I starten fjuska den men etter pluggbytte og grunnstilling av gass spjeld så var det ute av verden.

Den er chippet med ts-racing software, men vil ikke lade mer enn 0.5-0.6 rundtom og det stabilt og fint, LMM er bytta og N75 kan vel utelukkes.

Nå har jeg ikke holdt noe spess på med de orginale K03 turboene, så hva kan videre være problemet da?

Mener og huske noe med acumulator, evnt wastegate stag?

Har ikke gått i gang og sjekke dette enda, men vil starte i morgen og hadde vært greit med noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å sjekke med vag com å se om du finner noe feilmelding.

Husker jeg lada rundt 0.5 når min gikk i nødmodus en gang, var fordi jeg hadde hatt trykklekasje å ikke fått slettet feilkoden etter fiksa den.

Hvis du ikke har trykklekasje eller noe feilkode på noe n75 eller noe sånt. Da ville jeg sjekket wastgaten på turboen om den funker som den skal.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at wastegate lokket er probleme på disse orginalturboene.

orginalt lader de vel mellom 0,5-0,7 mener jeg. Aldri hatt en orginal 1.8T jeg da.

 

Da bør jeg undersøke litt jeg også kanskje.. Lader ca 5 PSI på max (14,7 PSI = 1 Bar..) det er vel litt vel lite.

- 1996 Audi A4 1.8 Turbo

 

- 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro

 

- 2002 Audi A8 4.2 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår