Gå til innhold

'88 245 B230F får ikke bensin!

Ranger emnet


9ls trond

Anbefalte innlegg

Siste tiden har det bare blitt kaldere og kaldere, og bilen ble bare vanskeligere og vanskeligere å starte. Tungstarta som f, men kom alltid til slutt. Helt til nyttårsaften, da sa den takk for seg. Motoren har gnist, men som sagt ikke bensin. Har sjekka bensinpumpe rêle, uten hell. "Tjuvkobla" bensinpumpa, prøvde å starte, men nei. Noen som vet hva dette kan være? Kan det evt. være styring av dyser, som styrer pumpen og? Dagen før den kutta helt, så lugga den litt når jeg "rant på tomgang", om det kan være til hjelp. Det er og selvfølgelig bensin på tanken ;)

 

Takker masse for svar og tips til feilsøking! :)

Endret av 9ls trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka bensin filteret ?

kan vere mye skit som fryser, og tetter ?

Ta av bensin slangen ved "fuelrail" å prøv å dra på startern,eller tvangs kjør pompa.

men pass på å ikke ha pluggene liggene å gniste om du bruker startmotoren, om det skulle komme bensin ut.!!!Meget brannfalig

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen starta for 1mnd siden, har stått siden da, prøvde og starte for en uke siden, da ville den plutselig ikke, den får gnist noen ganger på 3-4 plugg, 1-2 får den gnist hele tiden.

 

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Tenningsprover/

kjøpte en sånn, og prøvde alle pluggledningene, på 1 plugg(var alene så fikk ikke sett på 3-4 plugg)

 

så da er det pluggene som må byttes? og kan dette skje når den bare har stått stille en mnd?

 

 

 

Bare si ifra hvis jeg skal fjerne dette, 9ls trond ;)

 

 

///FANT UT FEILEN, VAR PLUGGENE SOM LEKTE MED MEG\\\

Endret av TimBB

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det rett og slett ikke er bensinen som har fryst a?

jeg hadde akkuratt de samme symptonene på min for ca 1 uke siden, da var jævli kaldt.

hellte på litt kondens fjærner på kvelden og dagen etter var den good to go!:P

Volvo 740 kosebil.

Volvo 240 turbo (solgt)

Volvo 240gle (spiker)

Audi A4 1,6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har nå i 2 døgn stått tørt og i ca. 7 plussgrader. Gikk innom for å se hvordan det sto til med ladinga, og tenkte hvorfor ikke prøve å gi gullet en sjangs? 2 runder på startmotoren og bilen startet, og ikke en ulyd eller juksing på tomgang! Mulig at det ikke er noe verre enn temperaturgiver til kaldstart? Noen som har vært borti lignendes før? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår