Geir0 Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 huggern er jo ikke rett plass å kjøpe deler på da:P ikke til grei pris ihvertfall:) syns du det var greit me short shift i den? er i tvil om jeg skal bygge til det å på min ser du:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 var ikke så verst men ikke overdriv sånn som jeg gjorde hehe.. jeg skjøtet på ca 3 cm.. den føles som en skjikkelig racingkasse men det er desværre ikke realiteten:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lf.elstad Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 samme girkasse som du hadde før du har pakka i nå igjen, eller ble det 6'er kasse ? og lurer foresten på hvordan man bygger om til shortshift ? :) Siter Quattro - the way of life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 samme gamle girkassen.. du må under bilen og løsne hele girstanga så må du kutte av øyet som sitter helt nederst på girspaken og så kan du sveise på ca 2.5 cm det skulle gjøre susen.. men pass på at det står på samme possisjon som orginalt ellers blir spaken feil.. kjørte ihjel toppakninga i dag :( skal prøve å få tak i cometic pakning til acr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 samme gamle girkassen.. du må under bilen og løsne hele girstanga så må du kutte av øyet som sitter helt nederst på girspaken og så kan du sveise på ca 2.5 cm det skulle gjøre susen.. men pass på at det står på samme possisjon som orginalt ellers blir spaken feil.. kjørte ihjel toppakninga i dag :( skal prøve å få tak i cometic pakning til acr.. går det an å gjør på B'en min også? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 det aner jeg ikke hehe.. men er det samme kasse og spakestell så går det.. har bestilt ny toppakning i dag en cometic 3 lags stålpakning, den burde holde :) fikk også tak i arp headstuds noe som er veeeeldig vanskelig å få tak i til c20ne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 det aner jeg ikke hehe.. men er det samme kasse og spakestell så går det.. Hadde du gidda å tatt ett bilde ? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 hehe er litt vanskelig ettersom jeg har skrudd på plass alt men det er jo bare å ta av girspaken og se om du kan forlenge den det er veeldig enkelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 http://maxam-tuning.com/catalog/popup_image.php?pID=4053&osCsid=3smg1r7c7o8i2q5td0f6ro93h4 her ser du.. du må kutte mellom kulen og øyet og forlenge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 nå ble jeg klok på det! dette blir gjort neste gang jeg gidder å ha meg ei økt ;) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 jeg tror jeg har satt registret feil på sist jeg hadde motoren ute.. det stemte iallefall ikke,var et hakk feil på kammen? så kan jo bli spennende og se om den går bedre med rett register:) får bare håpe toppakningen kommer FORT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 hehe, er jo det som er greit me de motorene at stemplene ikke går oppi ventilene hvis man gjør en feil:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 ja jeg er ganske fornøyd med det :) hadde vert kjipt å ødelagt stemplene... her ser dere hva som har skjedd med toppakningen lurer på om det er lurt å bytte bolter hehe her er den bjynt å skli ut det skal ikke vere så mye trykk i sylindrene at pakningen blir presset ut slik.. må være kammen som står feil og jeg har alt for mye fortenning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 da har bilen vært noen runder rundt acr og det var jævli artig:) ble plaget med høy tempratur og fikk ikke under 100 grader på motor. jeg fikk ikke stålpakningen så det ble satt på en orginalpakning.. den holdt ikke lenge fredags formidag var det stopp,så tili på lørdag hentet jeg stålpakningen og den holder iallefall enda:) ble og plaget med bensintrykket/pompa den klarte ikke levere nok. så bilen døde av når jeg hadde full gass:( ikke arti når man ligger bredt.. men dette var så arti at jeg tror nesten jeg må ha MER !!! ny turbo - garrett gt3071r . megasquirt. større fmic. oljekjøler type stooor. lage meg nytt grenrør i rustfitt stål. getrag 265 girkasse. 3" eksos. større dyser. 3" mellomaksling i rustfritt stål.. kw variant 2 coilover senkesett.. ble faktisk spurt av "trøndern" komentatoren på sommertreff om det var sant at jeg hadde lotus omega motor :) det gjikk rykter om det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega<3 Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Rått prosjekt!!!:-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg