pettersenroar Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 har funnet mls pakning på ebay. men får høre med protrim først. noen som har prøvd megasquirt på c20ne? skulle hatt litt mere skuv i bilen en 180hk må vel gjerne gå for 230-250 men da må jeg skaffe meg noe h proffilråder og c20let stempel eller je stempel. hvor mye kan man justere bensintrykket opp med den orginale bensintrykksregulatoren, har trykk klokke på slangen så jeg vet at bensintrykket pr i dag er 2,2 bar ca så det burde gå ant å justere opp til 3 bar minst. har fått ny frontrute til bilen i dag men får ikke hentet den før tirsdag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 har funnet mls pakning på ebay. men får høre med protrim først. noen som har prøvd megasquirt på c20ne? skulle hatt litt mere skuv i bilen en 180hk må vel gjerne gå for 230-250 men da må jeg skaffe meg noe h proffilråder og c20let stempel eller je stempel. hvor mye kan man justere bensintrykket opp med den orginale bensintrykksregulatoren, har trykk klokke på slangen så jeg vet at bensintrykket pr i dag er 2,2 bar ca så det burde gå ant å justere opp til 3 bar minst. har fått ny frontrute til bilen i dag men får ikke hentet den før tirsdag er jo bare å kjøpe c20let råder å stempler. tåler fint 300 de. Er ikke sikker på det med bensintrykket, har egen justerbar oppi motor-rommet:) Men når du først skal gjøre så mye, så kan du jo slipe ut av forbrennings kammerene også. for å få mindre komp;) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tivoliterror Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Fantastisk tråd! Dette er en tråd som er verdt å følge med på :P Siter 88 Volvo 745 B230k Bruksbil 92 Opel Omega A 2.0 Prosjektbil på vent 82 Lada 1500 21023 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 på OMC forumet er det en 20-30 siders tråd om akkuratt denne typen prosjekt. Har en kompis av meg som kjøpte en omega a med en garret turbo fra fiat chroma, volvo cooler og 2 ekstra dyser på trykkbryter. vil tro denne nå leverer ca ett sted mellom 160 og 200 hk. Er veldig kvikk og fin og ladetrykk kommer mellom 2 og 3 tusen avhengi av gir og kjøring. lader 0.8 bar. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 har fått montert inn ny frontrute ny framskjerm og ny frontlykt nå venter jeg bare på turboen og dysene. når jeg får nyturboen skal den ha maks trykk på ca 3000 rpm litt før tenker jeg og det passer jo bra siden motor har maks nm på 2600 rpm :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 har fått montert inn ny frontrute ny framskjerm og ny frontlykt nå venter jeg bare på turboen og dysene. når jeg får nyturboen skal den ha maks trykk på ca 3000 rpm litt før tenker jeg og det passer jo bra siden motor har maks nm på 2600 rpm :) bra:) Men kan du gi meg detaljer på denne turboen? vært gøy å visst:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 her er det jeg har fått opplyst. Garrett T3 50 trim 42ar komp hus 60mm innsug .48ar eksoshus Steg 1 eksoshjul Denne er god for 270hk er det noen av dere som har 180 hk+ i en omega? skulle gjærne hørt hvordan den fungerer i svingene med sperre?? vurderer å bruke denne bilen på breisladd på acr til våren:) fyrte i gang motorn i går for å sjekker oljetilførselen til turbo og den ser ut til å fungere utmerket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 bilder av "ny" turbo. http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo2.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo3.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo4.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo5.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/GetAttachmentaspx-1.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 fikk skrekkmelding fra bt i dag. bilen må på full teknisk kontroll før jeg får skiltene tilbake. tror dere den går gjennom med turbo montert? trenger jo ikke montere slangene på hehe det er jo ikke effektøkning da? eller hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 fikk skrekkmelding fra bt i dag. bilen må på full teknisk kontroll før jeg får skiltene tilbake. tror dere den går gjennom med turbo montert? trenger jo ikke montere slangene på hehe det er jo ikke effektøkning da? eller hva tror dere? Kan det være du fikk det?:P Allt må nok plukkes av:) hehe Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 slapp heldigvis unna med teknisken. lokale lensmann skal "godkjenne" bilen dvs han skal se at det er ny frontrute og frontlykt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 ja har testa på vei og det er jo jævlig arti i svinga. har fått saab 9000cse dyser i dag og montert dem ble noe mere røyk hehe turbo kommer på i neste uke så blir det testing. spørsmål. må jeg ha oljekjøler? intercooler har jeg liggende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 da er turbo montert og testet. å satan for en forskjell hehe. fare for at clutchn må byttes :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 (endret) bilder av resultatet ikke di fineste rørene og slangene men det var det eneste jeg hadde.. nye kommer etterhvert. kjører med 0.7bar og syns bilen går veldig bra. hadde ikke forventet at den skulle gå så bra i det heletatt :D er det foresten noen som vet hvor jeg kan få tak i en forsterket clutch? http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00852.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00856.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00855.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00853.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00851.jpg Endret Februar 3, 2010 av pettersenroar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Digitech Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Forsterket clutch finner du f.eks på www.tigerspeedparts.no Siter 2010 Skoda Superb Greenline 1996 Opel Omega 2.5CD Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.