pettersenroar Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 (endret) holder på å bygge turbo i omegaem min. har snekkra grenrør selv montert en t3 turbo husker ikke spec på den men den funker helt OK. dyser er tatt fra en saab 9000cse 2.3 turbo. smidde råder og smidde JE stempel. c20let toppakning. bmw e28 støtdempere forran og bak med spax fjærer og snart spax 28 trinns justerbare dempere. +++ mere kommer etterhvert har forandret denne førsteposten da dette ble et større prosjekt en jeg hadde sett for meg :) ble pårygga:( http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00815.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00817.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00819.jpg minimalt med rust. http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00820.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC00823.jpg Endret Januar 19, 2011 av pettersenroar forandret siden dette ble en prosjekt tråd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 er det foresten noen som vet av en billig frontrute til omega a? trenger ny da jeg hadde et ufint møte med skogens konge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 -hmm ikke sikker på den turboen der, men du burde ha en som har effekt lavt ned på rpm. er jo tabell osv på turboen, og eksoshus. kjipt når det bare drar på 5000/rpm :P hehe Greit å ta trykk derfra men hvorfor ikke bare kjøpe oljeadapter på biltema? da har du trykk til turbo og til oljekjøler. Til retur fra turbo så ville jeg sveist inn et rør/fittings i bunnpanna, som det er helling på! VIKTIG at det ikke er noe motstand i olja på returen vet du:) Husker ikke hvor store dysene er på de som trimmer motor "litt" hvis du skjønner:) men tror det er rundt 300-350 dyser. På min har jeg rundt 500 tror jeg. Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 har sett meg rundt etter nytt eksoshus til turboen men er vanskelig å finne. oljereturn kan jeg altså bare sveise fast i bunnpanna men jeg har allerede banket ut blindepluggen i blokka så jeg kommer nokk til å bore opp og gjenge opp. skal få alt på plass iløpet av ey par uker så jeg får testet om turboe ladder i det heletatt hvis ikke blir det en midre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 http://www.jma.no har dyser! Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 har sett meg rundt etter nytt eksoshus til turboen men er vanskelig å finne. oljereturn kan jeg altså bare sveise fast i bunnpanna men jeg har allerede banket ut blindepluggen i blokka så jeg kommer nokk til å bore opp og gjenge opp. skal få alt på plass iløpet av ey par uker så jeg får testet om turboe ladder i det heletatt hvis ikke blir det en midre Okei, men husk at det ikke må være noe motstand på olje, den må gli fint. derfor syns jeg at å sveise inn et rør på skrå opp mot turboen er ideelt;D Men va har du gjort me motoren? er det kun turbo å noen større dyser du har satt på?:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 sålangt er det kunn turbo. dyser skal jeg kjøpe. og som du sier så kommer jeg til å sveise et rør på skrå inn i bunnpanna. har en orginal a4 1.8t intercooler som skal på + en oljekjøler.. er det noen som vet hvor man får tak i eksoshus til turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 da må du huske at me original topp pakning, så må du ikke så mye over 0.7-0.8bar. har hørt folk har kjørt med 0.9 :) Er ikke sikker på eksoshus, men vet at ATP selger mange typer, til diverse turbo også tror jeg.. Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 har forberedt meg på topp pakningen. har ny liggende. turboen er en t04b med t3 flens. kompressor har .60 a/r ikke helt sikker på eksos men tror det er 1.00 a/r altså et stort eksoshus så skulle nokk hatt et mye mindre .48 eller noe i nærheten av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 har fått trykt opp oljeslange til turboen i dag. litt overkill med en slange som tåler 225 bar :) så nå skal motor monteres in i bilen igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 jeg bruker 315 dyser fra http://www.jma.com dette skall være de største dysene du kan bruke hvis du vil at motoren ikke skall drukne på tomgang. du kan heller øke bensintrykket litt med en bensintrykksregulator. jeg kjører selv med toppakning fra calibra turbo. og ladetrykk på 1,2-1,3 peek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 hvor mye trykk tåler org dysene? eller hvor mye ladetrykk kan jeg ha med dem? jeg skal bytte dyser etterhvert men ser ut som det blir ny turbo først da gammelturboen ikke var egnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 jeg bruker 315 dyser fra http://www.jma.com dette skall være de største dysene du kan bruke hvis du vil at motoren ikke skall drukne på tomgang. du kan heller øke bensintrykket litt med en bensintrykksregulator. jeg kjører selv med toppakning fra calibra turbo. og ladetrykk på 1,2-1,3 peek Er det med originale stempler og råder?:) å lenge har du kjørt med 1.2 bar? Bare nysgjerrig, hvor mye hk tror du du har da?:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 da er turboen sendt inn og ny kommer etterhvert bilde av ny mot gammel http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/GetAttachmentaspx.jpg "ny" turbo har int wastegate. har fått tak i saab 9000cse dyser 360 kr for 4 stk :) passer topp pakningen fra calibra rett på mi blokk eller må den moddest. skulle gjærne hatt en stålpakning og finner kunn til calibra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 da er turboen sendt inn og ny kommer etterhvert bilde av ny mot gammel http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/turbo.jpg http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/GetAttachmentaspx.jpg "ny" turbo har int wastegate. har fått tak i saab 9000cse dyser 360 kr for 4 stk :) passer topp pakningen fra calibra rett på mi blokk eller må den moddest. skulle gjærne hatt en stålpakning og finner kunn til calibra nice:) Topp pakning? da hadde jeg bestillt ifra protrim var jeg deg. og calibra paking passer ja:) http://www.protrim.no/produkter_motor_toppakning.shtml Jeg spurte pro trim om pakning. dette fikk jeg tilbake:) -Hei! Du kan få: 0,68mm 0,76mm 1,01mm 1,14mm 1,30mm 1,52mm 1,78mm og en del enda tykkere, men det trenger du nok ikke. Alle pakningene er 3-lags. Tykkelsen gis av det midterste laget. Vi kan ikke besvare mail eller telefon før onsdag da vi reiser til Frankrike i morgen for å se på mer utstyr til motorverksted vårt. mvh Magnus @ Protrim- Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.