Gå til innhold

Primera GT 1998 Vinterkjøring ;p?


xHenrik

Anbefalte innlegg

Dårlig for bilen å kjøre på vinteren?

Om den er så lav at du ødelegger fangere er det jo ikke bra, og saltet som legger seg er jo ikke bra, ellers så sliter kaldstarter litt mer på motoren, iallefall med dårlig olje, med bra olje ala Mobil1 0W-40 så er det heller liten belastning.

Bilen ruster mindre på vinterenn da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt hvor mye bør jeg vaske den om vintern? Gjelder vel alle typer biler tenker jeg anyways. ( vaskeautomat med underspyling? )

 

Har ikke hatt rust-behandling :/

 

Så ofte som du har råd til, altså hvis baserer deg på automatvask..

Jeg bruker 3-400,- hver vintermåned på vask, vel å merke børsteløs og underspyling..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ofte som du har råd til, altså hvis baserer deg på automatvask..

Jeg bruker 3-400,- hver vintermåned på vask, vel å merke børsteløs og underspyling..

 

da er det jo nesten bedre å la saltet ta bilen enn at du selv ruster bilen i filller..

 

 

dette er en bil. ikke ubåt..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig for bilen å kjøre på vinteren?

Om den er så lav at du ødelegger fangere er det jo ikke bra, og saltet som legger seg er jo ikke bra, ellers så sliter kaldstarter litt mer på motoren, iallefall med dårlig olje, med bra olje ala Mobil1 0W-40 så er det heller liten belastning.

Bilen ruster mindre på vinterenn da.

 

Ruster mindre? Veiene saltes jo om vinteren?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det jo nesten bedre å la saltet ta bilen enn at du selv ruster bilen i filller..

 

dette er en bil. ikke ubåt..

 

Vil ikke akkurat påstå at to vask i måneden kvalifiserer til ubåt;) Ren bil ruster ikke, bare så det er sagt..

 

Ruster mindre? Veiene saltes jo om vinteren?

 

I fuktig luft og i karbondioksydholdig vann dannes rust.

Nå som det er kaldt er det lite fukt i luften, ergo mindre rust..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ruster mindre på vinterenn da.

 

Ja, er derfor jeg har heftig butikk på å kjøpe rustfrie biler i Norge og shipper dem til SoCal hvor de aldri har vinter og dermed aldri klarer å finne biler uten rust :)

 

Hehe, neida, er i og for seg riktig, hadde de bare ikke salta. Men for at biler skal lufte av fuktig luft må det være åpne sår i lakken, saltinga er et mye større problem enn høy luftfuktighet.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår