summitX Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Hei! kjøpte meg ett 55w xenon kit fra ebay her før jul, montere det i går i bosch rally ekstralysene mine. Men i dag når jeg skulle ut en tur så tenner faen ikke ene lykta , dvs den tenner etter en 4-5 forsøk med fjernlysbrytern, og de gangene den ikke tenner så hører jeg sånn skrape/stygg trafo lyd i ett par sek, når begge tenner så er det ingen stygge lyder. er bare ene lykta den sliter med å tenne, er ballastn dårlig? Jeg har skikkelie strømkabler fra batteriet fordi jeg hadde 100W pærer i de lyktene før så det skal være god spenning, og i følge voltmeteret i bilen har jeg 14.1-14,3volt lade spenning. Men jeg har bare ett rele som jeg kjører lyktene over blir det for lite? funka på 3x 100W halogen værtfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Jeg vil tippe så enkelt som at trafoene er av litt dårligere kvalitet. Merker selv på mine trafoer at tåkelysa ikke tenner bestandig, men de kommer etter andre forsøk som regel. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 er det god jording? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitX Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 er det god jording? Alt er jorda på samme plassen så skal være bra, det funka jo knirkefritt når jeg hadde 100W halogen er jo samme ledningene jeg bruker ikke forandra på noe :/ Er xenonen kanskje mer følsom på jordinga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Er følsom på jording ja.. Men men ofte får en flimmer da... Så det kan være at Ballasten din er ødelagt.. Prøvd å bytte fra den andre lykta? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitX Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Er følsom på jording ja.. Men men ofte får en flimmer da... Så det kan være at Ballasten din er ødelagt.. Prøvd å bytte fra den andre lykta? nei, jeg skal prøve å bytte om, er -12 og mye vind ute nå så byr meg imot å gå prøve da det er en god del knot å få kobla om. Men skal prøve det så fort d blir mildere :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nocoffeman Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Sliter med det samme på ene tåkelyset mitt, skal kikke litt på det i dag. Gir tilbakemelding om jeg finner ut hva det kan være. Siter BMW 316i 1997 Audi S3 2000 * VW Golf III 1994 1.8 (Solgt) * Toyota Celica 1992 2.0 GTi (Solgt) * Toyota Corolla 1987 1.3 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitX Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Sliter med det samme på ene tåkelyset mitt, skal kikke litt på det i dag. Gir tilbakemelding om jeg finner ut hva det kan være. prøv å bytt om på ballastene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitX Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 problem løst! måtte klippe pæreledningene for å få de montert i lyktene, i den forbindelse brukte jeg skjøtehylser og krympestrømper, unntatt på en ledning for jeg var fri for krympestrømpe :oops: å der var syndern, det slo over der siden lyktehuset er av stål :twisted: fikk isolert orntli nå der, å nå funker det fjell, utroli at ikke trafo har tatt skade, så kan ikke være såååå dårli kvalitet disse kina settene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg