Gå til innhold

BMW E34 518/M5 3.6l

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn en 518i 1990- Som er komplett ombygd til en m5 1992

 

M5 motor 3.6l 310hk

M5 ZF Girkasse

M5 Inntriør.

M5 Forstilling med K-sport coilovers

M5 bakstilling/diffrensial, K-sport Coilovers

M5 bremser foran og bak

 

Ja Alt M5.... :cab

 

Bilen har, klima,el vinduer,el speil,el tankluke,el sportstoler og alt det andre M5 kom standar med tror jeg.

 

Bilen trenger endel jobb i karroseriet, og litt i understell. Girkassen skraper litt i andre gir og tredje hvis man girer fort, Dårlige synkroniserings ringer har jeg fått høre. Ellers så er girspaken litt rørete, slitt eller feilmontert giroverføring, skal se på dette i morgen. Short shift,

 

Ellers så har jeg planer om og få dette godkjent ombygd til M5 og hellakere bilen, og sveise litt rust på den ene kanalen. Bytte dører, frontfanger, sideskjørt. bakfangern redder jeg. da den ikke er alt for skadet. Vil også prøve og skaffe orginale m5 felger.

 

Nå bruker jeg den faktisk som en bruksbil og må si jeg er utrolig skuffet over bensin forbruket, ligger på 1,8 1,9 ved pen kjøring og litt rampete, og har brukt opp 1400kr i bensin penger siden jeg kjøpte den for 4 dager siden, og jeg har ikke kjørt mange milene...hmm noe feil? eller drikker de så mye?

 

 

Skytt gjerne ut med komentarer som kan hjelpe meg med ombyggning osv.

 

Legger til et par bilder av "vraket"

 

5c6e1314184631d597baa91b87b00c3f.jpg

 

a5400236c1c4784944c837424c231b06.jpg

Endret av Sæther Racing

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg har fått gjort til nå.

 

Når jeg kjøpte bilen fungerte et kjørelys, og et bremselys, ikke mere. Så begynnte med lyset inni bilen, sjekket sikkringer, der hadde mye ryket, byttet sikringene, så hadde jeg lys innvendigt å speedo i bilen, Og et kjørelys bak.

Så måtte jeg koble på strøm på pærene foran og bytte noen pærer, så nå mangler jeg et fult lys, og ryggelys, ellers fungerer alt, bortsett fra blinklys foran, som fløy av i 210km. Når jeg prøvde den litt i en tunnel.

 

I morgen skal jeg på jobben og få sjekket den litt under og se hva som ikke er skrudd til. Virker som noe er veldig løst i forstilling høyre siden..rister helt sinsykt i høy fart,. men ikke i rattet ..bare hele bilen.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg med bilen på jobben og fikk den opp på bukken, fikk strammet opp endel løse muttere og bolter "rister på hodet"

samt puttet inn ABS følerne som far sripset fast i coiloversen..av en eller annen grunn,. ASB fungerer nå i cirka 5km så får jeg abs lampa så er det slutt på moroa.

 

Ellers fikk jeg konstanter det jeg trodde, Knirkestagene var ikke her, og staget som går under bilen henger bare i løse luften .. Det var ingen fester til knirkestagene til K-sport coiloversene ? Så der får jeg finne på noe smart eller bare bytte til orginale fjørbein. Slik kan jeg ikke kjøre.

 

Så når jeg kjørte hjem bestemte vifta får og slutte og gå...ja da dro jeg og min bror ned til vaskehallen og begynnte feilsøkningen. tja dro i noen kabler, trykket på noen knapper, plutslig begynnte det og gå igjen..tja erligt og ikke hvite hvor feilen ligger da...

 

Tok også og vasket av beistet når jeg var der.

 

237ac51441fdec97b5e1d129c103894f.jpg?ts=1262134721

 

I morgen på jobben tenkte jeg skulle dra ut denne og banke litt

 

483a40f7d50218f4a1521bd4bd935d98.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har fått tak i deg en forbanna godt bygd bil..:D

Neida, sikkert ikke så gæli..

340 hk BMW beist. Er som å kjøre fly mann..:hondakick

 

Bilen er langt i fra godt bygd, Men motor,gir og driverk virker som noen andre har satt inn, for det er det ikke noe feil med hehe :partyon:

 

Men dette er bare små ting som jeg kan lett rette opp i. Men kommer ta litt tid.

 

Ja går som et fly og HØRES UT SOM ET FLY! Utrolig god lyd i den!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår