Jacooobs'n Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Jeg tenkte å ta av top'n på hiluxen og skrudde av de 4 festene som top'n er festet til planet med. Og i og med at det er en isolert topp så har de lagt en stripe silikon under den lille lista som overlapper mellom plan og topp. Så nå som jeg vil ha den av så møter jeg jo ett lite problem da. Prøvd varme, tapetkniv og FEIN verktøy på det. Finnes det kjemikalier som eter silikon og ikke lakk? Takker for alle svar/råd.. Siter The Ultimate Driving Machine! 730d - rolling on twentytwo's Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Sitrusrens tar det kanskje. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacooobs'n Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Sitrusrens er vel best egnet til å fjerne klistremerker-rester. Funker nok ikke å bløte opp silikonen med sitrus for å få den til å slippe men.. Skal prøve :o) Siter The Ultimate Driving Machine! 730d - rolling on twentytwo's Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 AUDA ! er ikke så mye som løser silicone. Prøv med pianotråd. Slik som man tar ut ruter med. Fare for lakkskader da...... Lykke til. Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Du må nok til med pianotråd ja... også er det vel noe tech7 greier som er brukt der vel?? og ikke silikon ;) Kan fikse det for deg jeg, skal ikke ha så mange timene i skyline`n din for å gjøre det heller :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacooobs'n Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Hehe, skylinen er solgt. Har bare toyota dieseler om dagen. En hilux D-cab og en auris. Det er på hiluxen jeg gjerne skal ha av den toppen da. Det er en vinkel inni der så får ikke en pianotråd til å være rett. Og da vil den vel skjære litt i bedliner'n på planet? Siter The Ultimate Driving Machine! 730d - rolling on twentytwo's Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Lakkerere bruker ofte en egen siliconefjerner for å fjerne alle eventuelle rester i forbindelse med lakkering. Tipper denne også vil hjelpe med å løse opp fast silicone Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacooobs'n Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 jo men det er en roterende skive som fjerner alt av limrester og ikke tar lakken. Får bruk for det, men ikke før toppen er av Siter The Ultimate Driving Machine! 730d - rolling on twentytwo's Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Lakkerere bruker ofte en egen siliconefjerner for å fjerne alle eventuelle rester i forbindelse med lakkering. Tipper denne også vil hjelpe med å løse opp fast silicone jo men det er en roterende skive som fjerner alt av limrester og ikke tar lakken. Får bruk for det' date=' men ikke før toppen er av[/quote'] Den siliconfjærneren som kazzper nevner er ikke en roterende skive nei, det er en type tynner som heter siliconfjærner Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacooobs'n Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Da skal jeg gi det ett forsøk :) Takk Siter The Ultimate Driving Machine! 730d - rolling on twentytwo's Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg