Gå til innhold

Sierra 86' lekasje


galant

Anbefalte innlegg

ØØY!

 

God jul godtfolk:)

 

jeg har ei gammal lørve av en sierra som lek endel, kjøpte den rett før jul, men jeg måtte plutselig ut på sjøen på jobb så fikk ikke sett nåkka på det. (bilen står inne no;) ) lekasjen er på høgre side. forrige eier mener det er frontrute pakninga, men kan ikke helt forstå at det skal komme så masse vann inn der.. uten at man ser det. for det er ganske store mengder som kommer inn:D

 

er litt kanal rust på bilen, så går utifra at det er rusta hull i a-stolpe, kanal, innerskjermer/torpedovegg. men som sagt ikke at noen ting laust enda for å se. så jeg lurte på om noen her viste dem mest utsatte rust plassane på den bilen her?

 

eller om lekasjen evt. kan komme via det store badekaret av en "kanal" til varmeapparatet?

 

på forhånd takk:)

 

 

Mvh. KNS

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikke takluke på den.. kan vell ikke komme så masse vann inn md frontruta vell? ja ska gå over dreneringer når jeg kjem hjem igjen. typiske rustplasser på dem er da? nåkka spesiellt jeg må se etter?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor legger vannet seg? i dørken foran?

I så fall kan det være at vannet renner inn i A-stolpen. Årsaken er at gummigjennomføringa til ledninger mellom dør og stolpe ikke sitter ordentlig på plass i hullet i A-stolpen, slik at vann renner inn i hullet og ned på dørken. Sjekk at gummigjenomføringa tetter og sitter slik den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på dørken ja.

 

har ikke sjekka det nei, mn ska gjøre det så fort jeg kjem meg hjem igjen! takker:)

 

da vet jeg litt mere om va jeg burde sjekke. får bare håpe at det bare er tette dreneringer eller lignende, og ikke gjennomføringer/STORE rusthåll i torpedoveggen eller stolper.

 

KNS

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår