Raggetuss Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Har problemer med å få skikkelig god varme i kupeen på min 190e. Har bestandig vært utrolig god varme i denne bilen. Har skiftet termostat 2 ganger, spylt igjennom rørene til varmeregister godt, spylt igjennom radiator og slanger, men hjelper ikke :wonder: Virker som om motor har riktig arbeidstemp også, for blir heller ikke så varmt i kupeen når den står på tomgang som før heller. Får vel ta med at det hjelper heller ikke å dekke til radiatoren med papp etc.. Er det noen her som har noen tipps til meg om hva jeg kan gjøre eller hva som er feil? :wonder: Takker for alle svar og tipps.. Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Jump ;) Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Anyone out there? :idea: Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Temperaturen på motor bør ligge mellom 90 og 105 *, da er termostat og slikt i orden. Regner med du har vanlig varmeapparat? Den vakuumregulerte ventilen til varmeapparetet, kan du sjekke den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Endelig noen :) Litt usikke på hvor jeg finner igjen den ventilen. Har du en kort forklaring på hvor den sitter? Og foresten, sååå høy temp har jeg aldri hatt på en MB noen gang, men temp har vært ok før for det.. Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 M102 bør ligge på ca 90* under normal kjøring, og vifta starter ved 100-105* så innefor det er det normale, går kjølevifta di hele tiden? Lurer på om den ventilen sitter ved torpedoveggen på v. side, men husker litt dårlig og 190`n her er under 3/4 meter med snø.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Så høyt har jeg aldri vært borti at tempen går på hverken w201 ell w124 under kjøring men... Nei, kjølevifta går som den skal, står ikke inne hele tiden nei.. Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Kan kanskje virke som motor ikke når skikkelig arbeidstemp når jeg har sammenlignet med en MB 300 her.. Tempmåler på den går adskillig høyere på den enn på 190`n min.. :wonder: Forslag anyone? Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 opp med seg Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_larsen86 Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 slik er 190`n til dama mi og. Den blir god og varm på høyre side men blåser bare kaldt på venstre side. Så lenge motortemperatur er normal, kjølesystemet har nok vann og at varmeregisteret ikke er tett så kan du hvertfall utelukke motorproblemer. Problemet ligger nok i varmeapparatet. Tak av panelet der bryterene sitter på den vi har, og jeg prøvde å bytte om de vakumbryterene som sitter bak der. det hjalp ingenting, men i følge BOS er det et vanlig problem at disse ryker. de koster svimlende 600,- nye. men de er likesidige, så om din blir varm på den ene siden så kan du prøve å bytte om på de. Problemet på vår ligger bak den bryteren igjen. Det stikker en stang ut på baksiden av denne bryteren. den går inni en svart plasthylse som igjen går inn i hele varmeboksen. Når du vrir på denne, så regulerer du varmen. Her stoppet det opp for meg. Jeg har desverre ikke flere svar enn det jeg selv har erfart hittil. men jeg skal skrive om jeg finner ut av noe mer, eller om noen andre vet noe mer så er det bare å skrive. Hadde forresten problemer med en varmeapparatet på en gammel golf engang. Men der var det bare en ventil på slangen som åpnet og stengte for varmtvann inn i registeret. Er det mulig å åpne noe på denne bilen så det sirkulerer varmtvann hele tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 slik er 190`n til dama mi og. Den blir god og varm på høyre side men blåser bare kaldt på venstre side. Så lenge motortemperatur er normal, kjølesystemet har nok vann og at varmeregisteret ikke er tett så kan du hvertfall utelukke motorproblemer. Problemet ligger nok i varmeapparatet. Tak av panelet der bryterene sitter på den vi har, og jeg prøvde å bytte om de vakumbryterene som sitter bak der. det hjalp ingenting, men i følge BOS er det et vanlig problem at disse ryker. de koster svimlende 600,- nye. men de er likesidige, så om din blir varm på den ene siden så kan du prøve å bytte om på de. Problemet på vår ligger bak den bryteren igjen. Det stikker en stang ut på baksiden av denne bryteren. den går inni en svart plasthylse som igjen går inn i hele varmeboksen. Når du vrir på denne, så regulerer du varmen. Her stoppet det opp for meg. Jeg har desverre ikke flere svar enn det jeg selv har erfart hittil. men jeg skal skrive om jeg finner ut av noe mer, eller om noen andre vet noe mer så er det bare å skrive. Hadde forresten problemer med en varmeapparatet på en gammel golf engang. Men der var det bare en ventil på slangen som åpnet og stengte for varmtvann inn i registeret. Er det mulig å åpne noe på denne bilen så det sirkulerer varmtvann hele tiden? Tusen takk for svar :) Har noe av det samme problemet på min også, blåser noenlunde varmt på frontrunta, når den står på tomgang vel g merke, men aldri skikkelig varmt på sidene. Men kan også virke som motoren ikke får skikkelig arbeidstemp når man kjører den.. Se om jeg får sjekka opp vakumbryterer, frister lite å skru i kulda men :blah: Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.