dropface Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Kjappt spørsmål; Bare for å forsikre meg om at jeg har forstått dette riktig før jeg kjøper det jeg skal. Rød og gul phono kabler fra spiller, kobles til aktiv sub. Høytaler-ledningene kobles direkte til sub. Noe mer som må kobles opp? Jeg jeg også legge opp 12v og jording fra subben? Siter bimmeeeeer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Hvis det er en AKTIV sub, så skal den ha signal fra spilleren ja (rød og vit som regel) men den skal også ha +12v og jord samt remote. Remote hentes fra remoteledningen bak på spilleren din. Du trenger IKKE koble til noen høyttalerledninger til suben, disse er ferdig koblet internt i subkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dropface Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Okey, og hvilke kabler er med når man kjøper en aktiv sub da? - Rød og hvit phono? - Jording og 12v kabler? - Remote? En annen ting, hvordan kobler jeg 12v til subben? Kan jeg bruke noen form for splitt fra 12v som jeg bruker til spilleren? Siter bimmeeeeer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Er vel ikkje vanligt at det følger med kabler når du kjøper ein aktiv sub. Aktiv sub betyr at det er ein forsterker innebygd i kassen. Det einaste som er lagt opp er høgtalerledning ifra forsterkeren til sub. So forsterkeren trenger disse ledningene. 12v ifra batteri med ein sikring nær batteri. Jord. (du må finne eit jordingspunkt nær forsterkeren) Remote. (er ein remoteutgang på spilleren) Signal. (er signalutgang ifra spilleren) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg