Gå til innhold

Bilen Starter ikke når det er kaldt????

Ranger emnet


Passat eier

Anbefalte innlegg

Har en passat 1,9tdi highline 2002mod, har hatten del problemer med den, den starter ikke når det nlir 8-20 minus grader. noen som vet ka det kan være???

det er ikke montert motorvarmer på den,var på møller,de fra rådet meg og koble til det, for det var noe med at toppen ikke tålte å stå for lenge med motor varmer.

 

Samboeren min har en peugeot 406, den starter uansett hvor kaldt det er ute,men det er bensin bil.

 

 

 

Takk for alle svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Har en passat 1,9tdi highline 2002mod, har hatten del problemer med den, den starter ikke når det nlir 8-20 minus grader. noen som vet ka det kan være???

det er ikke montert motorvarmer på den,var på møller,de fra rådet meg og koble til det, for det var noe med at toppen ikke tålte å stå for lenge med motor varmer.

 

Samboeren min har en peugeot 406, den starter uansett hvor kaldt det er ute,men det er bensin bil.

 

 

 

Takk for alle svar=)

 

 

Noen andre som har hørt dette med motorvarmer?

Og hva er definisjonen på "for lenge" fikk du definert dette av møller?

 

Bruker motorvarmer selv når det er under 4 minus, ett must på min, som har litt dårlig batteri nå, men skjelden mer enn 5 timer i strekk.

2011 Audi A4 Allroad / 2011 Skoda Octavia 4x4 Ele Winter

2001 Passat TDI 4 Motion / 2004 Renault Laguna

1995 Opel Omega 2,5 V6 CD / 2002 Ford Focus 1,6

1998 Opel Astra 1,8 / 1985 Opel Ascona 1,8i
1983 Mazda 929 2,0 / 1980 Ford Taunus 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad pris på motorvarmer (Defa) så fikk jeg dette gjort på merkeverksted (møller) til 2.700,- (kun motorvarmer) sjekket på 3 andre verksteder også, merkeverkstedet var billigst, go figure :)

 

(3BG tdi 4mo)

2011 Audi A4 Allroad / 2011 Skoda Octavia 4x4 Ele Winter

2001 Passat TDI 4 Motion / 2004 Renault Laguna

1995 Opel Omega 2,5 V6 CD / 2002 Ford Focus 1,6

1998 Opel Astra 1,8 / 1985 Opel Ascona 1,8i
1983 Mazda 929 2,0 / 1980 Ford Taunus 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette problemet på min jeg også, når jeg skal starte den første gang på dagen. Den gløder veldig lenge, og står bare å maler. Må prøve 5-10 ganger, og når den starter høres den skikkelig ut som en traktor. Men etter første starten starter den på resten av dagen. Har kanskje dårlig batteri, eller kan det være glødepluggene så lenge den gløder så lenge...??

03 Audi A4 1.9 TDI Avant (Til salgs)

95 BMW E36 320i Cab (Solgt)

98 BMW 318i Touring (Solgt)),96 VW Golf III Cab (solgt),89/90 VW Golf II 1.8 GL (solgt),95 Ford Escort XR3i Cab (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan definitivt være glødepluggene ja.

 

Glødeplugger er slitedeler, på lik linje med tennplugger på en bensinbil(holder noe lenger kanskje).De er altså ikke evigvarende sånn som mange tror.

 

Jeg hadde også store problemer med å få start på en '94 hiace jeg hadde, der viste det seg at det var EN glødeplugg som fungerte! Etter å ha byttet alle, startet den greit i både 20 og 30 minus.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en belastning på glødepluggene når de gløder lenge, selv har jeg en defekt glødeplugg, sliter som F. med start i under 15 blå, mildere kommer den momentant men går ikke på den ene sylinderen det første halve minuttet.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal slite så voldsomt med start, men det skal ikke være så ille vet jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor pleier slike glødeplugger å sitte?

Er det en til hver sylinder?

 

En til hver sylinder ja, og de sitter omtrent der tennpluggene er på en bensinbil. De ligner også på tennplugger, bare noe smalere. I tillegg er det ofte en strømskinne som kobler de sammen, og denne sitter på toppen av pluggene. Regner med du ser de når du napper av det gigantiske plastdekselet som dekker hele motoren.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår