Gå til innhold

Rabies' 97 E36 sedan

Ranger emnet


Rabies

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt compacten min i 2 år var det på tide med "ny" bil. Det skulle egentlig være en sekser, men så kom jeg over en cosmosschwarz 318i med masse utstyr til en svært overkommelig pris.

 

303 Cosmosschwarz metallic

P8SW Sort montana skinninteriør

*0534 Klimaautomatikk

0658 BMW business cd rds

0255 Sport-skinnratt II med airbag

0305 Fjernstyrt sentrallås

0401 Elektrisk takluke

0411 Elektriske vinduer x4

0423 Velour gulvmatter

0431 Bakspeil med automatisk blending

0494 Varmeseter

0498 Kopfstuetzen im fond (Ikke oversatt denne, men tror det er koppholder bak)

0520 Tåkelys

0528 Automatische-umluft-controll (AUC) (Usikker på hva dette betyr også)

0556 Utetemp.

0704 M-understell

 

6.jpg

 

Nå er bilen senket 70/40 med fk 60/40 fjærer og bonrath 10mm senkeskåler på bilstein B8 dempere. Har fått overliggende stabstag i front, røde/sorte baklykter og CCFL angel eyes ligger og venter på montering.

Til våren skal hjulbuene bak valses og 8,5- og 9,5x19" zito titan felger skal på. (215-35-19 foran og 225-35-19 bak burde gi akkurat passelig dekkstrekk)

Ac-schnitzer girkule og vinge og supersprint bakpotte er på vei. Og hvis alt går etter planen kommer M3 sedan sideskjørt (airdynamic), M-lister og oransje front-/sideblinkere på plass utover våren.

 

lumbersj.jpg

lumbertotto.jpg

Endret av Rabies
La til bilder

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilder fra prøvemontering av zito titan bakfelg.

Som dere ser så må det valses noe, men ikke særlig mye.

Rearviewzito.jpg

19" på E36 er stoort :D

prvemontzito2.jpg

Også fikk jeg jo med de nye baklyktene også.

 

Hengerfestst skal bort, må bare finne ut hvordan jeg skal få det av. Regner med at jeg plukker av bakfangeren og forsker litt på det når supersprint eksosen skal monteres...

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merker den skulle hatt litt mer gamp, men den tar det igjen med gode kjøreegenskaper. Bilstein demperne er gull verdt ;)

Mulig det blir M44B19 i den etterhvert, men det tar jeg som det kommer.

Leker også med tanken på å montere en 318ia diff (4.44 utveksling mot min originale som har 3.38) Tror dette ville gitt en ganske drastisk økning i aks i hvertfall.

 

I dag har jeg montert ccfl angel eyes, og fikk pakke fra koed inneholdende ac-schnitzer vingen og girkula jeg har bestillt. (Men koed har klart å sende meg girkule til autolat :( )

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at den vil bli MYE treigere med brede store hjul/felger??

Da kommer du ikke mye langt med kjøre kunskaper gitt,må ha litt krutt for å komme seg gjennom svingene,hehe..

Bare tuller med deg jeg,du har fin bil :)

 

KjøreKUNSKAPENE er vel ikke noe særlig bedre enn alle andre sine, men bilens kjøreegenskaper er noe annet :P Den henger som faen i svingene, så da slipper jeg å bremse så mye...

Og uansett så er jo en 318 bedre som cruise/rånebil enn en racer, og da er det fint med 19"

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke enig med deg i felgvalget, men er tross alt DIN bil, så du liker de sikkert ;) Sorte felger misliker jeg nemlig, hehe..

Det jeg ikke skjønte er hvorfor du skal ha orange blinkers foran og på sidene, når du har satt på sota bak?

 

Dere originalpolizei gutta er nok ikke så glade i felgene mine nei, hehe...

Grunnen til at jeg gikk for sota blink bak er at jeg ikke liker når toppen av lykta blir "delt", men etter at jeg monterte ccfl ringene syntes jeg det så rart ut med orange blink, så satte på de sota frontblinkerne igjen...

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke noe fan av svarte felger, men her var det penere enn i de fleste tilfeller! :) Pen bil!

 

Er enig i at sorte felger ser noe snodig ut for det meste, men akkurat zito titan felgene har jeg alltid likt, og fikk dem for gi bort pris, så klarte ikke å la være å handle :D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniupdate igjen ;)

Supersprint eksosen ligger i gangen og venter på å bli satt inn med noe rustbeskyttelse før montering.

Og jeg har fått bestillt meg Ac schnitzer pedaler, fotviler, brekkhåndtak og emblemer til m-lister :D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jaja, da blir det ikke sorte felger allikevel...

De blir nå byttet i et sett BBS RC041/042, 2-delte 7,5-/8,5x17

Denne typen ;) http://www.idon-industries.com/bimmer/bbs/17.jpg

Tror det blir mer passende på bilen min...

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår