Gå til innhold

Flytte til sverige men bo i norge?

Ranger emnet


loni89

Anbefalte innlegg

At du må bli svensk statsborger tviler jeg på. Jobba sammen med en norsking som bodde i Sverige og kjørte svensk bil. Ganske sikker på at han ikke bytta statsborgerskap. Om man flytter til Sverige og ikke får innvilga statsborgerskap skal jo ikke sette en stopper for at du skal kunne kjøre svensk bil i Norge. Tror det holder at du har meldt flytting i folkeregisteret samt at du skal oppholde deg en viss tid av døgnet i Sverige. (Noe som vanskelig lar seg kombinere med å bo i Norge)

 

Hvordan det er å opprette firma i Sverige for å ha bil her kjenner jeg ikke til, men tviler på at det lar seg lett gjøre.

 

Svensker får kjøre svensk bil og bo i Norge inntil ett år mener jeg. Jobba med en del svensker som hadde svensk regga biler i Norge.

Endret av Fox

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke kjøre svenskregga bil så lenge du har en fast bostedadresse i norge/folkeregistrert i nårway.

Hvis du "folkbokför" deg i sverige så kan du kjøre så mye fet svenskregga bil du bare gidder, helt til du får deg en adresse i norge....da er det slutt!

 

Men det er vel mulig å ha fast bostedsadresse i sverige? Halvparten av pensjonistene har det jo i Spania :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel mulig å ha fast bostedsadresse i sverige? Halvparten av pensjonistene har det jo i Spania :)

Det stemmer, men dom får ikke ta med seg spanskregga bil over grensa ;)

 

Jeg husket akkurat at jeg har en norsk venn som har flytta til sverige/strömstad og registret bedrift.

Han får kjøre med den svenske bilen i norge 180 dager (ikke helt sikker på antall dager), sen må bilen ut av landet en liten tid før han kan kjøre med den her på nytt.

 

Men for å være helt sikker, så rekomenderer jeg trådstarter til å ta en tlf til tollvesendet.

Som vi alle hvet så er informasjon som blir gitt her inne ikke 100% sikker (ikke engang 30%) hehe

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske veldig sikker (haha) på at grensa er +/- 180 dager for å kjøre svenskregga bil i norge. Uansett om du er norsk, svensk eller kongolesisk statsborger... Og du VIL ikke bli tatt for akkurat den forseelsen, bøtene er drepen. Tlf. til Tollvesenet anbefales av meg også. Når polisen stopper deg nytter det liksom ikke å si at "gummihattene på Bilforumet sa det var sånn!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår