Hååjeee Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 (endret) Hei! Har en Omega 93mod(reg i 92) som fusker av og til, dette skjer når bilen har nådd driftstemp. Varierer veldig på turtallet når bilen står å bakker (fra 900 rpm til at han nesten stopper men tar seg opp igjen) sånn holder bilen på helt til jeg slår av tenningen og starter bilen på nytt igjen (ikke alltid dette virker) Deler jeg har fått skiftet er tomgangsmotor,hjerne og pluggledninger og sensoren for kjølevannet uten at det har vært noe merbar forskjell. Så det jeg lurer på er om noen har den fjerneste anelse om hva som kan være feil med bilen min? eller har vært borti noe liggnende. ps: feilen kan komme en dag og være borte en måned før feilen kommer tilbake, noe som gjør det vanskelig for meg å få diagnotisere problemet. Takker for alle svar MVH Hans-Jørgen Hansen Evig Opel entusiast Endret Desember 10, 2009 av Hååjeee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Digitech Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 (endret) Det kan være veivsensoren. Jeg hadde ihvertfall samme problem og etter å ha skiftet veivsensoren, gikk det over. Koster vel rundt en 1200,- om jeg ikke husker feil. Hadde også problem med at om jeg holdt inn clutchen for lenge så stoppet motoren, ved at turtallet ble for lavt. Da var det imidlertid bare å slippe clutchen og trillstarte med det sammme. Slitsomt likevel. Bla bla:) På tide med en kopp kaffe... Endret Desember 11, 2009 av Digitech Siter 2010 Skoda Superb Greenline 1996 Opel Omega 2.5CD Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hååjeee Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Ok, og detta va et problem som kom å gikk som det ville ? Feilen på bilen min var borte i litt over en månded (da jeg trodde alt var i orden) men så kom det tilbake her om dagen. Vet du hvorfor bilen får så høg variasjon på turtallet pga sensoren? Er det farlig å kjøre me bilen om det er sensoren det er feil med ? Takk igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Digitech Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Beklager sent svar. Er ikke så voldsomt aktiv herinne. Veivføleren er vel med på synkronisere tenningen og innsprøytningen, så når den er gåen(eller at det er kontaktproblemer, noe som kan forklare at problemet kommer og går) varierer muligens turtallet pga feil/null info fra føler. JEg hadde ihvertfall mest variasjon ved tomgang, av og til stoppet den helt og andre ganger gikk den opp og ned mellom 600-1500. Hadde også problemfrie perioder, men ble bare verre og verre, men den var slik i et års tid. Vet ikke om det er så farlig å kjøre med dårlig veivføler, men jeg hadde noen episoder på glatt føre, med plutselig nedgiring og varierende pådrag, da motoren plutselig stoppet ved clutching. Bortsett fra det var det heller fravær av dramatikk, men den ville en dag ikke starte i det hele tatt og byttet føleren og så ville den starte og går fortsatt jevnt og pålitelig. Men jeg er ingen bildoktor... Så muligens andre kan ha en idé om hva det kan være. Siter 2010 Skoda Superb Greenline 1996 Opel Omega 2.5CD Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.