bekkhus Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Hei. Som topic sier så har jeg problemer med min coupe quattro 89 modell. Når bilen er kald (akkurat startet opp) så går den helt som den skal. Når jeg har kjørt den et par minutter så begynner den å holde igjen liksom. Mister masse effekt. Og drar jeg den langt og girer så smeller det i eksosen. Men det største problemet er at når bilen kommer opp på 90 grader og jeg stopper den, da vil den ikke starte igjen. Har sjekka gnisten og den var bort Lar jeg bilen stå i 1-2 timer så starter den igjen. Deler jeg har bytta : Coil, slutt trinn,fordeler og tempføler. Noen som har noen fikse ideer? Eller vet om noen audi eksperter jeg kan ta kontakt med? På forhånd takk. Mvh Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Den fuskinga di kan være en eller begge bankesensorene som er ødelagte. De har ingenting å si før motoren har nådd en viss temperatur, som kan forklare hvorfor bilen går fint når den er kald. De sitter på førersida motoren, ca midt nedpå, en foran og en lenger bak på motoren. De er ett forbanna knot å bytte, bare sånn at du vet det. Ellers er det alltid å en god ide og få lest ut feilkoder på bilen. Ikke alt som registreres på disse gamle bilene desverre, men det kan jo hende du får noe fornuftig utav det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bekkhus Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2009 Okei :) Bankesensor, er det det samme som veivaksel følere? Har sett det sitter 2 stk omtrent like føler ned midt mellom motor og girkasse på førersiden. Så går dem opp i en kontakt holder som sitter montert på førersiden på torpedoveggen. Er det disse? Har hatt diagnose på den, og fikk frem fordeler (byttet),Tempføler (byttet) veivaksel/turtallsgiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim02 Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 ang. følerne, så har du helt rett Siter Audi - Vorsprung Durch Technik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Veivakselføler og bankesensor er ikke det samme nei! Veivakselføleren sitter montert akkurat mellom motor og gearkasse, og har til hensikt å registrere hvor fort motoren går rundt. Bankesensorene sitter omtrent midt på blokka høyderetning, så sitter den en nesten fremst på motoren, og en annen en lengre bak. Disse har til å hensikt å registrere hvorvidt det er tenningsbank i motoren, og dermed justere tenningen for å unngå det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Det kan også være en av di 2 vanntemp.giver'ne. KJENT problem på disse motorene! Veldig enkelt og fixe. ca 1700 kr på møller for begge 2. Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.