Gå til innhold

Kjørte forbi trikken - førerkort beslagt

Ranger emnet


Kimman

Anbefalte innlegg

Ikveld kjørte jeg hjem, og kjørte da forbi en stillestående trikk. Kjørte forbi på venstre side, det var ingen motgående trafikk, jeg holdt lav fart, og passerte fotgjengerfeltet like etter trikken og det var ingen fotgjengere der.

Like etter forbikjøringen ble jeg stoppet av politiet som mente det var farlig kjøring pga fotgjengerfeltet og skulle vurdere om lappen skulle bli beslagtatt. De bestemte seg for å beslaglegge den og jeg samtykte ikke, fordi jeg mente det ikke kvalifiserte til beslag, muligens bot.

Saken må da i retten, og jeg lurer på hvordan jeg står det, og om eventuelt det er lurt å samtykke likevel for å slippe å stå i måneder med kø før saken kommer opp til retten.

Jeg ønsker å høre deres mening om saken. Har politiet noe grunnlag for beslag av førerkort her?

 

Mvh

 

Kimman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette må være noe av det dummeste jeg har hørt!! politiet stopper aldri og sjokkere... alt for og dra inn litt penger fra stakkars folk... dette kan di da aldri komme noen vei med... tror IKKE du har mye og bekymmre deg for!!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke lov å passere et fotgjengerfelt på "feil side"....eller har jeg helt feil her?

Ut fra forklaringen så virker det som at trikken stoppet rett før fotgjengerfeltet og at du da passerte på feil side.

 

Hvis det nå hadde dukket opp en fotgjenger med barnevogn rett foran trikken, hadde det da vært berettiget av politiet å gi bot/ta førerkort?

Jeg ser dette som et klart JA, selvom jeg sikkert vil bli krittisret her inne for det ;)

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke lov å passere et fotgjengerfelt på "feil side"....eller har jeg helt feil her?

Ut fra forklaringen så virker det som at trikken stoppet rett før fotgjengerfeltet og at du da passerte på feil side.

 

Hvis det nå hadde dukket opp en fotgjenger med barnevogn rett foran trikken, hadde det da vært berettiget av politiet å gi bot/ta førerkort?

Jeg ser dette som et klart JA, selvom jeg sikkert vil bli krittisret her inne for det ;)

 

Tja.. For å dra til det ekstreme er det ikke uforsvarlig om han holder gangfart, eller for å si det på et pent språk: Viste aktsomhet

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke samtyk til at dem tar lappen.

Om du ikke samtykket må dem ta saken for retten innen 3 uker, går ikke det får du den igjen.

 

Vel å merke MIDLERTIDIG til saken tas opp. Anbefaler absolutt å IKKE samtykke. Det å samtykke er bare no tull uansett hva man har gjort.

Men prøv å mas mest mulig, send brev ring ned, send epost og stå på ditt med at du ikke skal miste lappen for dette.

I mange tilfeller gir de seg og minsker straffen drastisk

 

Saken må da i retten, og jeg lurer på hvordan jeg står det, og om eventuelt det er lurt å samtykke likevel for å slippe å stå i måneder med kø før saken kommer opp til retten.

Tvert imot, de stresser mer hvis du IKKE godtar.

Endret av Shibbs

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke lov å passere et fotgjengerfelt på "feil side"....eller har jeg helt feil her?

Ut fra forklaringen så virker det som at trikken stoppet rett før fotgjengerfeltet og at du da passerte på feil side.

 

Hvis det nå hadde dukket opp en fotgjenger med barnevogn rett foran trikken, hadde det da vært berettiget av politiet å gi bot/ta førerkort?

Jeg ser dette som et klart JA, selvom jeg sikkert vil bli krittisret her inne for det ;)

 

Du har nok rett i dette!

Jeg tenkte rett og slett ikke over at han la seg over i motgående felt. Syntes likevel (min personlige mening), at politiet bør bruke skjønn. Kjører man forsvarlig forbi, syntes jeg ikke det kvalifiserer til førerkortbeslag. Men regler er regler, så du har helt rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg takke for alle svar jeg fikk her.

 

 

Vel å merke MIDLERTIDIG til saken tas opp. Anbefaler absolutt å IKKE samtykke. Det å samtykke er bare no tull uansett hva man har gjort.

Men prøv å mas mest mulig, send brev ring ned, send epost og stå på ditt med at du ikke skal miste lappen for dette.

I mange tilfeller gir de seg og minsker straffen drastisk

 

Hvem skal jeg mase på? Politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle buss og trikkeholdeplasser er "omringet" med dobbel stripe. dvs forbikjøring forbud, med mindre det er et ekstra felt, og da blir det som regel forbikjøring på høyre side!

 

dette er for at man ikke skal kjøre på de forbanna fotgjengerne som IKKE KAN LESE det bedritne klistremerket der det står KRYSS IKKE VEIEN FØR BUSSEN/TRIKKEN HAR KJØRT

 

 

men at dette er tap er førerkort er feil! du skal såfall få bot! blir det samme som å kjøre forbi en bil på dobbel sperre linje/der det er forbikjøring forbudt!

 

 

om de valgte å ta lappen din tror jeg heller det har noe med måten du kjørte på ...! hvor skjedde dette hen? ikke glem at fleste steder i byen har 30-40 og 50 soner. nok for deg å kjøre forbi trikken og gi på litt, og at de får en måling på deg!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke samtyk til at dem tar lappen.

Om du ikke samtykket må dem ta saken for retten innen 3 uker, går ikke det får du den igjen.

 

nå må du lese regla! faen jeg er så lei av unga som lever etter den her 3 ukers regelen på lik linje med høyre regel menneskene!

 

 

OM HAN IKKE SAMTYKKER; har da politiet 3 uker på seg å få saken frem for retten, ellers får du igjen førerkortet ditt MIDLERTIDIG tilbake intil det skjer!

 

som regel er dem jævlig kjappe på dette! og før du vet ordet av det, får du et brev i posten der de har komme til en konklusjon uten at du nødvendigvis MÅ i retten, men de rækjører deg på en måte der de gir deg en dom så får du godta dette eller ei!

 

OM du ikke gjør det må du innfor retten.

 

de fleste pleier som regel å godta allerede ved første brev. ergo har du ikke gjort en dritt egentlig ved å ikke samtykke på stedet! ulempen er at du ikke vet hva dommen din blir der å da!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår