Gå til innhold

Min 200E "Ungdomsbil"


Hegelstad

Anbefalte innlegg

Hva slags innpress er det du har på bakfelgene dine, skjønner at det er 10x17...

Du kan hoppe å drite i å kjøre 245/45R17 bak med de felgene uten åp gjøre noe drastisk, 235/40R17 eller 225/45R17 er maks hva du får til uten modifiserte hjulbuer de luxe, skla du heise kan du likegodt sette på stålfelger.

 

Dette er 225/45 på 9X17 ET28, det glir akkurat innafor med banka kant.

Ikke antydning til subbing.

dscn0414v.jpg

dscn0419.jpg

Nå har han fått seg 10" til å ha bak, og skal ha 9" foran, men på S124 sporline denne gangen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Synes ikke du trenger å bytte til 94 panser, men heller bytt lyktene til pre-facelift. Kul avantgarde grill. Synes ihvertfall ikke det er kult med facelift lykter og pre-facelift panser. Og BTW, hvordan er det å kjøre med 2 liters motor? Kjørte en 230e og syntes den var dæv iforhold til min 300e..muskler gutten min:) de er verdt de ekstra kronene i forsikring;)

'90 Mercedes 300e

Tysk stål med 180 gamp knuser deres riskokere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du trenger å bytte til 94 panser, men heller bytt lyktene til pre-facelift. Kul avantgarde grill. Synes ihvertfall ikke det er kult med facelift lykter og pre-facelift panser. Og BTW, hvordan er det å kjøre med 2 liters motor? Kjørte en 230e og syntes den var dæv iforhold til min 300e..muskler gutten min:) de er verdt de ekstra kronene i forsikring;)

 

2 litern går faktisk ikke så helt dårlig, men det er jo klart at den bli noe pinglete sammenlignet med 300en din! Er jo som sagt helt ny med Mercedes, så noe må en jo starte på. Et av kravene var manuellgir, så da ble alternativene fort litt mindre.

 

 

Skulle teste 0-100 her en dag, men da gikk hele kardangen til helsike. Like greit jeg ikke har lappen, så jeg kan skru uten å ha det travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kanon bil!! Men min mening er at w124 ikke er ungdoms bil. Man må selfølgelig ikke finne på å fjerne tre int! man må ikke style den i det hele tatt! kun felger event. Bytte av fjører og den slags er med på å ødelegge den gode konforen mercedes har brukt 3år på å utvikle!!!! HEHE jeg får sikkert slakt av alle sammen! men jeg mener den skal brukes å holdes ved like, ikke style og gjøre den japansk! :)

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bil!! Men min mening er at w124 ikke er ungdoms bil. Man må selfølgelig ikke finne på å fjerne tre int! man må ikke style den i det hele tatt! kun felger event. Bytte av fjører og den slags er med på å ødelegge den gode konforen mercedes har brukt 3år på å utvikle!!!! HEHE jeg får sikkert slakt av alle sammen! men jeg mener den skal brukes å holdes ved like, ikke style og gjøre den japansk! :)

 

javel, du har røyka sure sokker i dag?:chairshot

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer snart ut bilder av der vi holder på og skiffte stikk-aksling, alldrig jort det før.

 

Noen gode tips til hvordan gjøre det??

 

Må vi inn i klokka for å løsne den?

 

eller er det nokk og skrue løs de skruene der den står fessta på klokka?

 

Hva er enkleste måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å demontere for å skifte drivaksling

Her er noen bilder:

DSC04056.jpg

DSC04057.jpg

 

Røde fjørene er de gamle senkefjørene. skal prøve med de svarte for å den litt mer opp. kommer fra en '03 220E, og er spent på om de passer:pray

DSC04058.jpg

DSC04059.jpg

DSC04061.jpg

DSC04062.jpg

DSC04067.jpg

Hvor får jeg tak i noe å løsne denne med?

DSC04068.jpg

DSC04075.jpg

DSC04085.jpg[/img]

 

Noen som har tips til god fremgangsmåte? :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår