Gå til innhold

Omega B 97 STV: Diverse feil, trenger andres erfaringer

Ranger emnet


Tidligere bruker

Anbefalte innlegg

Problem #01

-Stereoanlegg og minuskabel bak, hvor har folk festet denne for best jording bak for forsterkere?

 

Problem #02

Mangler diverse ting, noen som har å selge?

-Høytallerdeksel, venstre bakdør.

-Spyledysehoder til lyktespylere

-Venstre grill nede på fangeren ved sprederen (førersiden)

-Pærer til dashbordet, mangler ved bensinmåleren og vanntemp (altså begge sider av fartsmåleren)

-Skjerm på dashbordet, ikke full kjørekomputer men den simple.

 

Problem #03

Dårlig brekk, hvor kan jeg stramme det?

 

Problem #04

Hører en slags dunkelyd foran ved demperene ellernoe, hver gang jeg kjører litt fort over en fartsdump (Høres ut som slark i forstillinga eller noe sånt, rar lyd men virker ikke "farlig" nå)

 

Problem #05

Kamfølerens varsellampe lyser, jeg bestilte ny (brukt) føler. Det lyser fortsatt. jeg målte ohm på den GAMLE føleren, og den var gåen. Skal måle på den nye føleren som står i bilen, for å se om den er gåen. MEN, hvis det er LEDNINGSnettet til føleren som er gåen, hvordan bytter jeg det selv (kan lodde)? Noen bildeguider ute på nettet folk vet om?

 

(NYTT, glemte å skrive dette før) Problem #06

Det kommer er rar lyd noen ganger i lufteanlegget, høres ut som ett lite trykk som bygger seg opp og ender med ett "PLOPP". Jo Høyere vifta står på, jo mer smeller det. Har noe å si med hvor mye gass jeg gir også, altså det smeller ikke mye hvis jeg står stille.

 

-enda ett spørsmål rundt dette, for der som har skrudd opp midten av dashbordet. Kontakten som velger hvor viftene skal blåse, har mange vakumslanger tilkoblet seg. Er det normalt at det ene hullet der ikke har slange på seg? fordi det er ingen flere slanger der. men skal den kanskje ha en plugg på seg? for å tette igjen?

Endret av Tidligere bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang #03, så er der en skru du kommer til når du tar av hjulet for å stramme. En annen sak er at brekket på Omega er dritt! Fikser mitt hver gang jeg skal på EU,ellers driter jeg i det.

 

Ang #04, så er det sannsynligvis "klakkestagene" som er gåene. Er vel ikke så ille,men ganske irriterende, og koster ikke mange kronene hos Carparts f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår