Øyvind Ryeng Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Gikk faretruende greit å innstallere demperne (og H&R -30mm fjærer) på sleden. MEN! Jeg har et lite problem - det klikker i humpene; akkurat som noe er løst! Det skal nevnes at demperen på den ene siden ikke er kommet så langt opp (aka. mutteren går ikke langt nok på). Vil også nevne at det er en hel CENTIMETER klaring mellom øvre fjærskål og tårnet; det er vel ikke sånn det skal være? Bilder følger: Faen så høy! Men ytterligere Bosch-senking vil vel gå ut over stivheten? Avstand mellom øvre fjærskål og tårnet - obs! Toppjustérbar demper! "Lokket" i toppen av fjørbeinets hylse er rund etter hard bruk av enorm rørleggertang. Litt leamikk for å få på nedre bærekule - sett bakfra. Mere leamikk med å få på kregningshemmer (siden jeg ikke jekket opp bilen på den andre siden også). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Spaca på forumet hadde vel det samme problemet om jeg ikke husker feil, og det var vel fordi demperen ikke satt godt nok fast.. Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Du måt nok stramme mutteren på toppen hardere. Hadde samme problem bak på golfen min, og der var det skåla på toppen som slo i karroseriet fordi skruen ikke satt hardt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 er ikke disse gummi kusene som ligger oppi der som er slitt da ? det var mine, var klarering der og, skiftet di og vips... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 har kjørt rundt med dempere som er løse i toppen i ett halvt år.. trodde at det var foringene som hadde tatt kvelden:o Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Jeg hadde samme problemet på Passaten min (91 mod). Bak så var det den gummiforinga på toppen av demperen som var gåen.. Og kulelageret som er inne i den.. Forran så var det bare mutteren som ikke satt bra nok på. Og det gikk segtil etterhvert. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Det er det som er så rart - de øvre fjærskålene lå klint inn til tårnene før jeg skrudde opp greiene, men når jeg satt de på plass var det plutselig blitt klaring der. Og jeg er *brennsikker* på at jeg har montert fjærbeinets ulike små deler i rett rekkefølge. Men jeg kan jo seff kjøpe nye foringer uansett. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg