PVNYHUS Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 F... jeg har fått en stygg lyd i t5`n. Trodde først det var ventil løftere så jeg tok opp og bytta 14 stk. fikk det sammen i dag og var skikkelig klar for og kjøre go bilen igjen!! Men nei da, klakke lyden var der enda... er det noe annet enn rådebank det kan være? er ikke noe kjent med disse 5er motora. gi meg ei rødblokk:) Noen som har noe ide? hva koster rådelager?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 om det ikke er ventilløftere/pushere så er det uten tvil rådebank, om det er en skikkelig HARD klakke lyd.. høres ut som at den kommer av toppen, men lyden kommer i fra bånn av motoren.. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 om det ikke er ventilløftere/pushere så er det uten tvil rådebank, om det er en skikkelig HARD klakke lyd.. høres ut som at den kommer av toppen, men lyden kommer i fra bånn av motoren.. ja jeg trodde det var i toppen først. men etter og da bytta litt der og det ikke hjalp så lurte jeg på det da..... er dette vanlig feil på 850 t5 eller? går det og lure av bunnpanna uten og ta ut motoren eller MÅ den ut? har den i en 940 ser du:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 volvo har jeg ingen peil på! men de siste 3 gangene jeg har vært borti det jeg trodde var kammer eller ventilløftere så var det faen meg rådebank! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 i verste tilfelle kan det også være svak oljepumpe. at du ikke får nok olje til toppen? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 får du mer lyd når du gasser på? om det gjør det så er det rådebank. da er vel stortsett hele bunndelen fra rådene og ned bare å kaste. at det er vanlig vil jeg ikke si. men det sjer jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet November 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 får du mer lyd når du gasser på? om det gjør det så er det rådebank. da er vel stortsett hele bunndelen fra rådene og ned bare å kaste. at det er vanlig vil jeg ikke si. men det sjer jo. Ja blir helt jævelig når jeg ruser. noensom har enmotor liggende eller? dette er bruksbilen min ser du:( Lyden kom etter en liten petter solberg rnde langs veien uten noen form for hemninger eller sperrer:) TRENGER NY MOTOR FORT!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Eller en billig bil i mellomtiden?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Ja blir helt jævelig når jeg ruser.noensom har enmotor liggende eller? dette er bruksbilen min ser du:( Lyden kom etter en liten petter solberg rnde langs veien uten noen form for hemninger eller sperrer:) TRENGER NY MOTOR FORT!! ikke rart det gikk til helvete om du tok en petter solberg! alt ved han der går jo bare en retning! snarveien til bånn! hadde du tatt en loeb istedet hadde du kosa deg med en varm kopp kakao nå!:rules: Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 få i deg en billig bil i tilleg og bygg deg en skikkelig bunndel ;) da kan du kjøre sånn hele dagen uten at det har noe å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Kjørt med mye ladetrykk? Vært bort i at rådene har bøyd seg, slik at de slår ned i veiva, og banker ganske kraftig. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet November 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 er ikke så kraftig lyd. sitter chip i den.t5r med 316hk 480nm:) Lader vel ca 1-1,2bar er nok rådebank, men prøver og fortrenge dette:) Har "bil" så lenge, en corolla med dårlig varme apparat! skulle hatt en motor til den, noen som har?? får vel ikke stort igjen for den som den står. er en 940 med 960 utseende og t5r motoren da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 er det m90 kasse fra 960 i den ? Er 960 man ja:) m90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Har en kompis med xc70 2.4t med helt ødelagte rådelagre. Måtte også bytte råder.. Der var det dårlig oljepumpe. Rett og slett utslitt og ga ujevnt og dårlig trykk. Og når oljetrykkbryter slår ut på 0.5 bar eller noe sånt så er det jo altfor sent når en lader på litt på en slik motor.. Virker som om det ikke er en helt uvanlig feil heller at oljepumpa blir utslitt på disse. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 min har noen merkelige lyder den å men det er en 2.5 10v som bruker ett oljefat på mila da så:P men lyden kommer og går og blir borte over 4000 rpm Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg