Einar Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 ASD har kortere aksel, mulig ASR også. 300 og oppover har stor flens/medbringer på diffen, mulig 260 og 280 også(260 ambulanse har stor) Noen sedaner har litt kort"splines" for bruk på stasjonsvogn(stasjonsvogn har større lager), men det er ingen problem på sedan. Splines er like på alle 124(400 og oppover vet jeg ikke). Så det du skal passe på er at du får stor flens, og om bileen har ASD eller ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 ASD aksel er ca 26cm lang, mens ikke-ASD er 28? Jobba litt på bilen i sted og var visst for lang den akselen jeg hadde liggende. Hva er ASD egentlig, diffsperre? Noen som har en ASD-aksel til 300 og oppover liggende a? :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 ASD Er vel elektronisk styrt sperre. Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smallwacko Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 ASD Er vel elektronisk styrt sperre. asd er vel både elektrisk og hydraulisk styrt sperre på en eller annen måte? Siter Mazda 323 1,3 Rally Look Mercedes Benz E220 W124 (Solgt) Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak) Mercedes Benz 230E W124 (Vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Ektronikken styrer hydraulikken og hydraulikke styrer sperra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Ektronikken styrer hydraulikken og hydraulikke styrer sperra. Vil det si at man kan montere bryter på den? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 JA, du kan montere bryter på den, men du kan risikere at tvangstyring gir feilkode, og det er sikkert ikke bra for den å ligge med trykk hele tiden... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliab0y Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 det er flere lengder. Press komplett aksel helt sammen og mål tot lengde, jeg har en liggende fra en 94 e220 m/asd den er 640 lang og indre leddet er 100mm. Hvis du trenger. Men Det indre leddet ditt er sikkert 110mm, disse passer IKKE over hverandre! Forskjellig splines på aksel.. Jeg bytta også begge bakakslene mine på min 300te, den har ikke asd men asr og abs, men lengden på akslene var fortsatt 640 men siden indre leddet var 110mm (noe som ikke finnes i hele værden virka det som!) kjøpte jeg nye komplette aksler fra romnes! Koster ca 3500,- med litt rabatt.. Nå kan jeg børne uten bekymringer! NYTT ER NYTT :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliab0y Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 den mutteren i navet sitter somregel noinnigamperævva, men bruk induksjonsvarmer på'n og 3/4" muttertrekker så harn ikke mye å stille opp med.. Og du har forresten ikke no "stikkaksel" på mercedesn din btw.. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Og du har forresten ikke no "stikkaksel" på mercedesn din btw.. :p Du har vel heller stikkaksel enn to bakaksler, det kalles stikkaksel eller drivaksel, drivaksel er mest brukt om de med ledd på, men begge deler er vanlige navn. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliab0y Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 jeg mener fortsatt det er feil å kalle det en stikkaksel, for en stikkaksel er en rein aksel som navet er en del av og som "stikkes inn" :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Nå dreier det seg jo om en rein aksel som man stikker inn i drivknuter/(cv-)ledd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliab0y Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Nå dreier det seg jo om en rein aksel som man stikker inn i drivknuter/(cv-)ledd... ja, det jo forsåvidt rett, men i såfall var det ihvertfall feil å skrive at han ikke fikk løsna mutteren som holder stikkakselen. Da den mutteren bare holder et drivledd som ikke er en del av en stikkaksel som du sier ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Det er iallefall ikke en bolt til en av de to bakakslene du snakker om :-D Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliab0y Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 skål!, for rustne gamle mercer med muttere og bolter og stikkakslinger og det som værre er.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg